Jump to content

Trekke om puter. Forslag til stoff ute/inne

Knutzen1

Recommended Posts

Da kan jeg anbefale møbelruskinn fra Stoff og Stil. 108 kroner meteren om jeg ikke husker feil og godt utvalg i brune og grå farger. Trakk om puter inne med dette stoffet før sommeren men solgte båten før jeg fikk "brukt" de. Men kjøper er etter sigende fornøyd.

PS: ser ut som Alcantara, vann og rødvin preller av, men vet ikke hvor lenge stoffet har denne egenskapen.

Redigert av Terje_F (see edit history)

Jeg fikk et innspill fra en som var oppe i båten vår da jeg nevnte at jeg ønsket å trekke om salongen i styrhuset. Nede er salongen trekt i alcantara, men oppe er det skai og jeg kunne egentlig tenke meg alcantara også i salongen i styrhuset. Han som var i båten vår nevnte at i en salong der man ikke er veldig ofte, kan man godt ha alcantara, men han hadde sett noen som hadde dette i hovedsalongen, og de gikk og tørket og børstet stoffet veldig ofte. Jeg antar solkrem f.eks. lett vil gi synlige flekker. Jeg fikk noe å tenke på, og tror jeg kommer til å velge en annen type (grovere) hvis jeg skal trekke om til stoff.

Ser de fleste nye båter leveres med skinn/skinnimitasjon eller skai, både inne og ute.

Er alcantara eller stoff helt ute?

Jeg tenker at skinn kan bli ganske ubehagelig inne i en båt...

Fargevalget er satt, som følge av konas ønske om lys grå...

Det er himmelvid forskjell skai og hud eller skinn som også kan være så mangt. Også i pris, derfor finner du neppe mange båter med hud-salonger. Fordelen er slitestyrken og utseende, men ikke prisen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...