Knutzen1 Startet 26.August.2013 Del på Facebook Startet 26.August.2013 Ser de fleste nye båter leveres med skinn/skinnimitasjon eller skai, både inne og ute. Er alcantara eller stoff helt ute? Jeg tenker at skinn kan bli ganske ubehagelig inne i en båt... Fargevalget er satt, som følge av konas ønske om lys grå... Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 26.August.2013 Del på Facebook Svart 26.August.2013 (redigert) Da kan jeg anbefale møbelruskinn fra Stoff og Stil. 108 kroner meteren om jeg ikke husker feil og godt utvalg i brune og grå farger. Trakk om puter inne med dette stoffet før sommeren men solgte båten før jeg fikk "brukt" de. Men kjøper er etter sigende fornøyd. PS: ser ut som Alcantara, vann og rødvin preller av, men vet ikke hvor lenge stoffet har denne egenskapen. Redigert 26.August.2013 av Terje_F (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 26.August.2013 Del på Facebook Svart 26.August.2013 Niroxx (alkantara) er flott synes jeg. Man må passe på lysekthet. ( skal være høyest mulig tall, har noe med falming å gjøre) http://www.scanaprima.no/?cid=124#cid=124 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Knutzen1 Svart 26.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2013 Synes det er vanskelig uten å få mange vareprøver på ulike stoff. Sender de ut vareprøver? Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 26.August.2013 Del på Facebook Svart 26.August.2013 Jeg fikk et innspill fra en som var oppe i båten vår da jeg nevnte at jeg ønsket å trekke om salongen i styrhuset. Nede er salongen trekt i alcantara, men oppe er det skai og jeg kunne egentlig tenke meg alcantara også i salongen i styrhuset. Han som var i båten vår nevnte at i en salong der man ikke er veldig ofte, kan man godt ha alcantara, men han hadde sett noen som hadde dette i hovedsalongen, og de gikk og tørket og børstet stoffet veldig ofte. Jeg antar solkrem f.eks. lett vil gi synlige flekker. Jeg fikk noe å tenke på, og tror jeg kommer til å velge en annen type (grovere) hvis jeg skal trekke om til stoff. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 26.August.2013 Del på Facebook Svart 26.August.2013 Var ombord i en båt der salongen var trekt i lyse beige niroxx (alcantara). De hadde sølt rødvin flere ganger, var bare å tørke vekk ble jeg fortalt ?? Så iallefall ingen flekker. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
M/B Cathy Svart 26.August.2013 Del på Facebook Svart 26.August.2013 Jeg har niroxx ute i min. Helt genialt! Bare å søle å stå i. Bare å tørke det vekk! Men koster da.. Men såvidt meg bekjent så får man ikke niroxx i lys grå? Om det skulle vært ett alternativ ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 26.August.2013 Del på Facebook Svart 26.August.2013 Niroxx er å anbefale :) Hadde det i game båten i 3 sesonger ute og så fremdeles ut som nytt. Kommer til å brue det i nye båten og hvis den blir tret opp. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 26.August.2013 Del på Facebook Svart 26.August.2013 Helt enig at det stoffet så utrolig lekkert ut! Og hvis det ikke er sånn at det ikke fester seg mer smårusk, smuler ol enn andre materialer bør jo absolutt det være et alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 26.August.2013 Del på Facebook Svart 26.August.2013 Hud er hud og stoff er stoff. Vi fikk trekt opp salongen i hud før vi dro på 6 års langtur og den er like fin i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 27.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2013 Så dere mener samme stoffet ute og inne? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 27.August.2013 Del på Facebook Svart 27.August.2013 Aner ikke båt du har, men er den lukka så er stoff bedre nedi båten syns jeg. Og mye billigere ;-) Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 27.August.2013 Del på Facebook Svart 27.August.2013 Trekte om hele salongen i vinter, sjekket stoff fra flere steder men endte opp med det billigste. Sparkjøp hadde det vi likte best, veldig fornøyd med resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 27.August.2013 Del på Facebook Svart 27.August.2013 Ute er Niroxx bra. Niroxx er lys ekte. Men pass deg for etterligninger. Vi kjøpte ny båt med Comfort stoff ( alcantara) i 2008, etter 2 sesonger var det falmet mye. Heldigvis tok produsenten av stoler etc ansvar og trakk dette om til Niroxx. M.a.o gå for det ekte. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Knutzen1 Svart 28.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2013 Tenker det samme, at Niroxx må være bra inne pga komfort. Kanskje litt overkill med Niroxx på madrasser etc Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Ser de fleste nye båter leveres med skinn/skinnimitasjon eller skai, både inne og ute. Er alcantara eller stoff helt ute? Jeg tenker at skinn kan bli ganske ubehagelig inne i en båt... Fargevalget er satt, som følge av konas ønske om lys grå... Det er himmelvid forskjell skai og hud eller skinn som også kan være så mangt. Også i pris, derfor finner du neppe mange båter med hud-salonger. Fordelen er slitestyrken og utseende, men ikke prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.