Jump to content

Trekke om puter. Forslag til stoff ute/inne

Knutzen1

Recommended Posts

Da kan jeg anbefale møbelruskinn fra Stoff og Stil. 108 kroner meteren om jeg ikke husker feil og godt utvalg i brune og grå farger. Trakk om puter inne med dette stoffet før sommeren men solgte båten før jeg fikk "brukt" de. Men kjøper er etter sigende fornøyd.

PS: ser ut som Alcantara, vann og rødvin preller av, men vet ikke hvor lenge stoffet har denne egenskapen.

Redigert av Terje_F (see edit history)

Jeg fikk et innspill fra en som var oppe i båten vår da jeg nevnte at jeg ønsket å trekke om salongen i styrhuset. Nede er salongen trekt i alcantara, men oppe er det skai og jeg kunne egentlig tenke meg alcantara også i salongen i styrhuset. Han som var i båten vår nevnte at i en salong der man ikke er veldig ofte, kan man godt ha alcantara, men han hadde sett noen som hadde dette i hovedsalongen, og de gikk og tørket og børstet stoffet veldig ofte. Jeg antar solkrem f.eks. lett vil gi synlige flekker. Jeg fikk noe å tenke på, og tror jeg kommer til å velge en annen type (grovere) hvis jeg skal trekke om til stoff.

Ute er Niroxx bra. Niroxx er lys ekte. Men pass deg for etterligninger. Vi kjøpte ny båt med Comfort stoff ( alcantara) i 2008, etter 2 sesonger var det falmet mye. Heldigvis tok produsenten av stoler etc ansvar og trakk dette om til Niroxx. M.a.o gå for det ekte.

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Ser de fleste nye båter leveres med skinn/skinnimitasjon eller skai, både inne og ute.

Er alcantara eller stoff helt ute?

Jeg tenker at skinn kan bli ganske ubehagelig inne i en båt...

Fargevalget er satt, som følge av konas ønske om lys grå...

Det er himmelvid forskjell skai og hud eller skinn som også kan være så mangt. Også i pris, derfor finner du neppe mange båter med hud-salonger. Fordelen er slitestyrken og utseende, men ikke prisen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...