Jump to content

Ukjent Yanmar motor


Fartøy Valen

Recommended Posts

Da er jeg også i gang her inne :) Fikk meg en Sjømann 22 i dag som er min første båt over 10 fot :P

 

Mitt første spørsmål her inne er hva slags modell denne motoren er? Båten er fra 1978 men motoren er skiftet ut og han jeg kjøpte båten av vet ikke hvor gammel den er. Prøvte og finne infoplaten på motoren men den var borte.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Tipper også 2gm, er i allfall veldig lik min 2gm. Må skytes om den skal stoppe har jeg blitt fortalt ;-) 15 eller 18hk. Ville skiftet olje på motor og gear samt oljefilter og impeller. Filter får du på BT. Er også to zink i kjølevannet. Mener motoren tar 2 liter olje. Om du går tom for strøm kan du sveive den igang. Du åpner ventilene på toppen for å slippe ut kompresjon og sveiver til du ser mannen med hjåen før du lokker for kompresjon og krysser fingrene.

 

Om den må luftes på dieselsiden kan du løsne det bakerste røret på bildet og tørne til du er fri for luft. Står en lang prosedyre i manualen men den kjappe metoden kan virke og er kjapp å prøve først.

Link to post
Share on other sites

hei.har å en slik motor...kjøpte en myra 21 med en yanmar 2gm 1984mod,som sitter fast....Trur den har fått sjøvann

inn på sylindran.....

 

Men det jeg lurer på...Fins det noen plasser man kan kjøpe deler billig til disse?syns 1000kr +mva for ei toppakning til denne var

i høyestelaget....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...