Enzo Startet 26.August.2013 Del på Facebook Startet 26.August.2013 Nå er jo Kroatia blitt EUmedlem og da faller de bort som nullstillngsland, er det noen som vet hvordan praksisen er med tanke på oppholdslengde ? Tyrkia har vel fått noen slags 90dager pr år greie også ? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 27.August.2013 Del på Facebook Svart 27.August.2013 Albania er f.eks. ikke medlem ennå. Har visnok blitt svært så hyggelig å besøke. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2013 Ahh akkurat det tenkte jeg ikke på. Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Eller Montenego, de skryter av dette i markedsføringen til marinaene sine. Tror du burde finne noen gode marinaer der, men veldig billig tror jeg ikke det er. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
avmønstret5 Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Skjønner ikke helt hva du mener? Men i det praktiske liv kan du ha båten din i Middelhavet så lenge du ønsker .Når det gjelder personlig opphold er det ulike regler i de forskjellige land basert på at vi er eøs-borgere og må forholde oss til det regelverket som gjelder for eøs-borgere. Dette får man ved henvendelse til UD. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Jeg antok at det Enzo snakket om var nullstilling av 18 mnd-regelen for en umomset båt (til EU)? Vær obs på at til tross for at Hallas er EU-land har de sine egene regler. Med en nrosk bå kan du seile der så lenge du vil hvis du er 6 mnd på land hvert år. (Enn så lenge- til de finner på noe nytt). Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2013 Det er unngåmomsreglene jeg tenker på ja. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Det kjenner jeg ikke så godt til, men vet at mange svensker seiler rundt med umomsede båter i Middelhavet og at dette byr på økende problem da man pga den økonomiske situasjonen skjerper inn ymse regelverk. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 (redigert) Svensker er jo som kjent i EU og må betale moms til EU. Det er ikke noe nytt, men grekerene har vel gitt blaffen tidligere. Redigert 29.August.2013 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 31.August.2013 Del på Facebook Svart 31.August.2013 Men er mulig å skaffe seg umomomsede båter. Du har de generelle eu-regler, men så har mange/de fleste, land sine egne regler.Ref. også importreglrr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.