Jump to content

Max antal personer i Tresfjord 28


Nepholog

Recommended Posts

Jag sökte lite på nätet och fann http://www.boat.no/veritas/sertifis.htm

Nu vet jag inte vad Tresfjord 28 Combi innebär, men den får ta 6 personer.

En Tresfjord 29 som liknar 28:an väldigt mycket får däremot ta hela 17 personer!!!!

 

Kan detta verkligen vara riktigt, 6 personer överskrider man lätt i 28:an med ett par barnfamiljer i.

 

Anledningen att jag undrar är framförallt försäkringsmässigt, men vill även veta när man äventyrar båtens stabilitet osv...

Link to post
Share on other sites

Tresfjord 28 tåler glatt 12 personer og det er riktig at 29:an er godkjent for 17 personer. Tresfjord 28 og 29 er ganske like under vannlinjen. Du har fått deg en skikkelig sjødyktig båt! Det er et produksjonsskilt inne i båten din. Sitter antagelivis ved styreposisjonen din. Mener at det skal stå der hvor mange den er godkjent for.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv Tresfjord 29, og på Veritas skiltet står det 17 personer/ 2 tonn. Tresfjord 28 har vel kanskje litt mindre bæring akter på grunn av rund hekk, men at det går bra med 15 personer tviler jeg ikke på. Du bør nok fordele familien litt rundt i båten, ikke plasser alle på fordekket.. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...