Whistler Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Jeg har en slik flytekork på mine da, men om de flyter har jeg ikke testa.... Det letteste og sikreste er nå å henge nøklene på en slik flytekork, som stort sett selges ove alt, for en billig penge. Min erfaring med flytekork på et heftig knippe er at det i alllefall er lett å se hvor på bunnen nøklene befinner seg... Elektromagnet lages enkelt av en lekt med en firetomsspiker i den ene enden som vikles med isolert kabel, begge ender strekkes opp til den andre enden hvor man kan koble til et batteri. To tre 1,5V av den store typen eller et 6v motorsykkelbatteri/industrilømmelykt burde holde. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
TMe Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Nøkler er svært ofte av messing og da fungerer magneten spesielt dårlig. Hva med å prøve med sjøkikkert og en passende pilk? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Kommer jo veldig an på hva slags bunnforhold som er i vedkommende havn. I båthavna, som jeg ligger, er det gjørmebunn, så stort sett det meste som blir mistet over båtripa forsvinner for godt. Vet om de som har mistet en messing/bronsepropell, og ikke funnet den igjen i gjørma. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 (redigert) Nøkler er ofte av umagnetisk metall. Omtrent 100% av nøkkelringene er laget av forniklet/-krommet jern/stål. Redigert 28.August.2013 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Marwin Svart 1.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 . Kjøpte da denne http://www.clasohlson.com/no/Neodym-magnet-med-krok/31-3157 Mottatt og testet denne. Anbefales! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 17.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Ikke la den ta tak på glatt jern-flate! Du vil sliite for å få den løs!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mizar Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 Just presis! Noen har kanskje sett for mye på amerikanske filmer hvor "offeret" dør hvis det blir kastet en varmeovn i badekaret hvor vedkommende befinner seg! Når du nå først nevner dette, jeg har aldri helt godtatt denne effekten: En varmeovn ville vel kortslutte eller ta sikringen lenge før offeret får strøm i seg? Strøm i vannet går jo også der korteste vei til motsatt pol, som vil være inni ovnen og ikke gjennom offeret? Her vil jeg imidlertid holde fast ved min teoretiske tankegang, og ingen bør vel teste ut dette før teorien er helt avklart.... Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Frøken Fryd Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 Filmbransjen trenger effekter, filmene er best når man ikke kan noe som helst. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 (redigert) Når du nå først nevner dette, jeg har aldri helt godtatt denne effekten: En varmeovn ville vel kortslutte eller ta sikringen lenge før offeret får strøm i seg? Strøm i vannet går jo også der korteste vei til motsatt pol, som vil være inni ovnen og ikke gjennom offeret? Her vil jeg imidlertid holde fast ved min teoretiske tankegang, og ingen bør vel teste ut dette før teorien er helt avklart.... ikke overraskende, så har Mythbusters testet dette :) http://dsc.discovery.com/tv-shows/mythbusters/videos/appliances-in-the-bath-minimyth.htm Redigert 19.September.2013 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Banarne Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 (redigert) Ikkeno problem med en slik nøkkelsak http://www.davisnet.com/marine/products/marine_product.asp?pnum=00530 Spørsmålet er hvor dypt den fungerer, siden det tar noe tid før den blåser seg opp. http://www.davisnet.com/product_documents/marine/manuals/00530-011_IM.pdf Morsom demo http://www.rachaelrayshow.com/show/segments/view/colbys-summer-faves/ Hadde en slik engang. Jeg har nøklene liggende gjemt i båten, og en høstnatt hadde de på mystisk vis blåst seg opp i løpet av natten ;) Så dette produktet+trebåt+liggende i båt er ikke en god kombinasjon :) gikk tilbake til gummiert skumgummi .. Redigert 19.September.2013 av Banarne (see edit history) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Marwin Svart 20.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 (redigert) Når du nå først nevner dette, jeg har aldri helt godtatt denne effekten: En varmeovn ville vel kortslutte eller ta sikringen lenge før offeret får strøm i seg? Strøm i vannet går jo også der korteste vei til motsatt pol, som vil være inni ovnen og ikke gjennom offeret? Her vil jeg imidlertid holde fast ved min teoretiske tankegang, og ingen bør vel teste ut dette før teorien er helt avklart.... Strøm er fali det! Og mystisk. Ikke kan du se den, ikke høre den (ikke smak på den...) Og hvis brann-etterforskere ikke finner årsaken til brannen, kan de trøste seg med at strømmen helt sikkert hadde skylden. Men dette ble en avsporing! Redigert 20.September.2013 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.