bc45 Startet 27.August.2013 Del på Facebook Startet 27.August.2013 Har veldig lyst på vannvarmer for å alltid ha nok varmtvann om bord. Noen som har fått montert dette et sted i Oslofjorden og har vært fornøyde med jobb og pris? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.August.2013 Del på Facebook Svart 27.August.2013 (redigert) Jeg monterte selv og var selvsagt fornøyd med både jobb og pris. På kjøpet fikk jeg kunnskap om varmeren, slanger, kraner, kabling osv. og er i stand til å reparere samt isolere motorens kjølevannskrets fra resten om jeg skulle få lekkasje underveis for motor. Anbefales Redigert 27.August.2013 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 27.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2013 Jeg skal vel klare selve monteringsjobben selv, men vet ikke om jeg tør å borre hull i skroget til eksosen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.August.2013 Del på Facebook Svart 27.August.2013 Skal du ikke bare koble den til fersvanns kjølekretsen ? Er vel det som er mest vanelig, samt lettest.. Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 27.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2013 Skal du ikke bare koble den til fersvanns kjølekretsen ? Er vel det som er mest vanelig, samt lettest.. Jo, det var det som var planen, men eksosen må jo ut uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.August.2013 Del på Facebook Svart 27.August.2013 Jo, det var det som var planen, men eksosen må jo ut uansett. Neida, ingen eksos som skal ut. Bare varmtvann som sirkulerer gjennom kolben i bereder, men vannet går tilbake til kjølekretsen på motor. Sirkulerer som en ekstra varmeveksler, på en måte.. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 27.August.2013 Del på Facebook Svart 27.August.2013 Worry II: Trur det er snakk om dieselvarmar her... Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 27.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2013 Neida, ingen eksos som skal ut. Bare varmtvann som sirkulerer gjennom kolben i bereder, men vannet går tilbake til kjølekretsen på motor. Sirkulerer som en ekstra varmeveksler, på en måte.. Men vannvarmeren går jo på diesel og da må det vel bli eksos? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.August.2013 Del på Facebook Svart 27.August.2013 Ja da blir det noe annet, sorry. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.