Jump to content

toyota marinisering noen som kan lage delene?

philip johnsen

Recommended Posts

tja, Toyota laget vel "ett par" forskjellige motorer på slutten av 80 tallet, fra små bensinmotorer på rundt literen og opp V8 på mange liter.. samt en god del dieselmotorer... Tror nok det trengs mer informasjon om en ønsker svar.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hm. hvis det er en gammel Hiace motor du har i kikkerten fra den årgangen du antyder tipper jeg den har betegnelsen 2L, det er en 2,4 liter motor uten turbo på 78 HK. Omtrent uslitelig, men motoren bruker litt olje så det var ikke uvanlig at de skar seg på grunn av oljemangel. De seneste modellene med denne motoren hadde i tillegg til oljetrykkslampe en oljenivålampe.

Motoren har registerreim som bør byttes hvis den har stått lenge, forøvrig en kurant jobb.

Mener bestemt jeg fant et firma i Finland for noen år siden som solgte komplett mariniseringssett til denne og andre Toyotadiesler. Foreslår litt Googling.

Mener å ha sett at Lancingmarine hadde marinisering kit til Toyota, men finner ikke noe på hjemmesiden deres nå.. Dog kan en vel marinisere men en må vel ha svinghjulskåpe som passer til en gearboks.. det er vel ikke rett frem det heller..

Tror ikke dette blir billig...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...