Jump to content

Lowrance HDS7 Touch software, bug i steinfiltrering - forsiktig


Ibiza 1

Recommended Posts

Oppdaterte nylig min HDS7 Touch til software versjon 2.1. En av de nye featurene med denne softwaren er at den har et filter for steiner på Navionics kart (Rock Filtering på engelsk). Det skal virke slik at man velger en dybde mellom 1 og 9 meter - og kartet skal da kun vise steiner som ligger grunnere enn valgt dybde. Kjempeflott mulighet - jeg er lite interessert i steiner som ligger dypere enn 2 meter og vil helst ha så rent kart som mulig der det ikke er farer for mitt dyptgående.

 

Uheldigvis virker ikke denne funskjonen etter hensikten på modellen HDS7 Touch - ethvert valg untatt OFF på filtreringen fjerner ALLE steiner, uavhengig av hvor dypt eller grunt de ligger. Jeg har fått bekreftet fra Pronav at det skal komme en patch mot dette. I mellomtiden får denne funksjonen hvile hos meg. Visstnok var det noe med kodingen i fot versus meter.

 

Var innom forhandler og så at funksjonen virket etter hensikten på enkelte andre modeller, men vil oppfordre til forsiktighet til problemet er fikset! Sjekk i allefall med kartet at riktige steiner vises ved bruk av denne funksjonen. Relativt bittert å gå på en stein som er filtrert vekk av en softwarefeil..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...