Jump to content

Farymann diesel, noen som har generell info?


peer

Recommended Posts

Forhandler/delelager er (eller i alle fall var for en del år siden) Reinhardt Maskin i Kr.sand.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med med generell ifo om Farymann diesel ? Nettsteder osv. Dette er min første "post" på forumet. Synes forøvrig at forumet er strålende.

:cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

Brukes i veldig mange av de 'bedre' generatorenheter, så som fischer-panda. Det finnes en tråd til om farymann her Redigert av Andreas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan trygt anbefale Reinhardt Maskin. Husker ikke navnet på han i verstedet, men han kan alt om Faryman og han er meget behjelpelig. Skaffer deler o.l. Har selv en Faryman FK3 16 hk , saltvannskjølt 80 mod. Går som en klokke (bank i bordet) Den er bygget på Kubota blokk :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei

Takk for alle svar om Faryman. Er blitt den stolte eier av en Sjømann 22, med nevnte motor, siden jeg postet innlegget mitt. Etter tilbakemeldingene å dømme er det mulig at dere kommer til å høre mye fra meg. Har liten eller ingen erfaring med snekker, særlig med diesel motorer. Motoren er ferskvanns kjølt, hva skal jeg være obs! på i forbindelse med varmeveksleren? :flag:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 6 år senere...

Dette var en hjelpsom tråd, da jeg holder på å hjelpe en kompis av meg med reparasjon av en sånn motor. Gubben i Kristiansand viste med en gang hva jeg var ute etter, og hadde alt jeg trenger på lager :) Godt at det finnes folk med peiling !! PS : Han var tunghørt, så snakk høyt å tydelig i telefonen med ham !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...