Chicaloca Startet 29.August.2013 Link til dette innlegget Startet 29.August.2013 Hei, Jeg har bestemt meg for å kjøpe seilbåt som kan brukes til studentbolig i Trondheim. Har lite erfaring og stor lærelyst. Men, de fleste båtene ligger nedpå østlandet. Hvordan kan jeg få båten til Trondheim? Nå ser jeg på en båt på 39 fot, 350bred og 200dyp. Hvilke muligheter finnes det for å få denne nordover? Selvsagt kan den seiles, men jeg vel egentlig ikke seile enda ( har litt erfaring men ikke nok til en slik tur! ) Hvor får jeg evt. tak i mannskap og forventer de betaling/hvor mye? Er det mulighet til å sette båten på dekk på en større båt eller trailer? Takknemlig for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Hør med Ulvan rederi. Gode og relativt rimelige på båtfrakt som dekklast. http://www.ulvan-rederi.no/kontakt.htm Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
dude Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Heisann! Seile den oppover. eventuellt søk etter mer mannskap her og på Sorgenfri.com Kan bli en fin og lærerik tur.. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Chicaloca Svart 29.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Takk for svar, skal ringe Ulvan i morgen for å høre med dem. Har spurt endel etter mannskap men virker som de fleste er veldig opptatt på denne tiden av året, full jobb etter ferie og slikt... Leter fremdeles, men har ikke store forhåpninger! Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Student? Betale for skipsfrakt av 39-foter?? Jeg trodde poenget med båt var å spare jeg... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
-morten- Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 hvis han har valg mellom leilighet ved kanalen/solsiden i Trondheim eller bobåt, sparer du uansett hehe... får i hvertfal 2 brukbare 30-40 fotere for prisen av en knøttliten leilighet... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Marida Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Eller ta kontakt med Lars Holm Shipping ved Karina Moe, de brukte Ulvan Rederi, men til lavere pris. 77 62 10 94 / 91 60 21 53 Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Gyda Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Når tenkte du å starte turen nordover da, og fra hvor? Sitér dette innlegget S/Y Gyda Link to post
Sun Flyer Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Lei en henteskipper. Blir helt sikkert billigere enn frakt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Chicaloca Svart 30.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Poenget er ikke å spare penger men å få en føling på hvordan jeg trives i båt over lengre tid. I tillegg er det ett sted som jeg kan slappe fullstendig av uten tvungne sosiale begivenheter som ofte følger med det å bo i kollektiv. Når jeg snart er ferdig som student vet jeg heller ikke hvor jeg kommer til å dra etter studiene, å kunne ta med seg hjemmet høres ut som en genial løsning. Hvor finner jeg en henteskipper? Jeg håper å kunne ha båten til Trondheim iløpet av september. Som student har jeg den fordelen at timeplanen er ganske fleksibel, så om jeg finner mannskap/skipper satser jeg på å lære enormt mye. Det er det som er den mest fordelaktige løsningen slik jeg ser det. Hvor lang tid tar det å seile en båt fra Fredrikstad til Trondheim? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Tar Ca 9 dager med 12-timers dager og 6 knop. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Gyda Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Jeg har kanskje mulighet til å bli med deg. Har sendt deg IM. Sitér dette innlegget S/Y Gyda Link to post
Enzo Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Hvor finner jeg en henteskipper? Drister meg til å reklamere for min gode venn Åge Finckenhagen. http://tb.no/nyheter/i-le-for-stormen-1.6090204 http://www.nrk.no/ostafjells/vestfold/ingen-laber-bris-i-julen-1.4363695 KOntakt han på facebook https://www.facebook.com/age.finckenhagen?fref=ts Han har seilt skadefritt rundt 90000nm inkl solo Norge-karibien-Norge og har bred erfaring som deliveryskipper. Kan virkelig anbefales Sitér dette innlegget Link to post
Brisen3 Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 ring 924 26 310 så tar vi en prat, kan muligens ta oppdraget som delivery ganske omg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.