Jump to content

Noen som vet avstand båtbunn / drevplatebunn scand 24 vp 290 drev?

Superkul

Recommended Posts

På helplanende båter skal normalt kavitasjonsplaten (den over propellen, som eksosen kommer ut av), flukte med bunnen av båten.

Det er ingen krise om den kommer litt under, men må ALDRI ligge høyere enn bunnen. Da tar propellen fort luft.

Dersom du har kjøl som avsluttes langt bak, gjelder nok litt andre regler. Da må du nok også regne med å måtte redusere stigningen på propellen, og ofre litt fart.

Selve drevet er vel ikke plukket i biter?

Da er det jo bare å måle avstanden fra kavitasjonsplaten opp til opphengsboltene.

Så måler du avstanden fra opphengsboltene ned til bunnen av transomplata.

Trekk fra målet på transomen fra målet på drevet, og du har avstanden.

Skjønte ikke helt det med "rund bunn" på båten...

Er vel ganske markert overgang fra bunn til akterspeil på den der.

Om den er rund sett bakfra, har jo ingen betydning. Du må jo gå ut fra nederste flate, altså midt på...

Tenkte du på at akterspeilet heller en del bakover, er ikke det så farlig.

Drevet kommer litt dypere på grunn av denne hellingen, men det er så lite at det blir betydelig.

hehe nei drevet er ikke i biter men plata etc

når jeg tenker på rund tenker jeg på og få målt vinkelen på skroget sett rett bakfra

det er ikke v bunn på den for og si det sånn haha

på malen skal jeg ta utgangspunk iom fks vinkelen er 11 grader og klippe malen etter tabellen

hadde jeg hatt vinkelen hadde resten ordnet seg - tør bare ikke kutte hull uten og være 100% sikker og sjekke 8 ganger til hehe

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...