Jump to content

prosjekt scand 24 hc


Superkul

Recommended Posts

Etter mye om og men bestemte vi oss for og få tak i et prosjekt og selge skjærgårdsjeppen vår powercraft 22 fot

 

Dette for og få frigjort litt penger da vi driver med husprosjekt også :sweat:

pengene spruter og når skjærgårdsjeppen står i hagan og bare irriterer pengemessig er det bare og brette opp arma

handlet et relativt sliten skute

motoren er en mercruiser v6 som veiva er ødlagt på men følger med en hel blokk som skal være grei

planen blir og sjekke ut motoren og se om jeg får en brukbar ut av det - får jeg til det blir det ren bonus

båten får nytt hjem på tomta her i løået av helgen så da begynner bildespetakkel

tilgi meg for at jeg lagde tråden uten bilder fra begynnelsen :wflag:

hvis noen har tips på hvor man kjøper deler og hva som går omverandre i bilverden osv er det bare og fyre løs - tegninger rep manualer osv taes i mot med stor takk :pray:

 

ps dette er 3 prosjekt tråden min og håper den blir spennende for deg og meg :seeya:

Link to post
Share on other sites

går og ruger veldig på en helt pervers ombyggning til hjørnesofa bak og bakdør ut på plattform bak

blir sykt mye jobb om det i hele tatt går ..... - må jo ut forbi motoren (forlenge gulvet forbi motorom) hvis noen i hel tatt skjønner hva jeg mener

overtal meg gjerne til og la vær.... :seeya:

Link to post
Share on other sites

sett et par varianter av å lage dør ut bak men vært større båter

det er en av utfordringene - det skal i såfall bli pent og stå i stil med resten av årgangslooket og være holdbart ....... skal bli digg og få jolla hjem og se om det er mulig

 

hvis det er noen der ute med tegneprogram eller flinke til og tegne og kjeder seg veeeeldig så er det lov og komme med utkast hehe

har lukta litt rundt og kanskje det vanker en chevy v8 og vp duoprop ettervert

må selge skjærgårdsjeepen først og evnt mercruiser greiene og drev

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg MÅ absolutt ingen ting :giggle:

men det hadde vært stiligst og mest lettvint og bade - men som det ble nevnt er jeg litt redd for stivheten bak i hekken der

alt er bare i hodet enda og jeg skal være rimelig sikker på hva jeg gjør

mest sannsynlig får jeg rydde opp og male nedi - ta ut tankene osv

gå over motor/drev evnt selge det og kjøpe v8 med pentadrev duoprop??

Link to post
Share on other sites

Jarle det er godt nok et omfattende projekt, flot, men omfattende - jeg syntes nu ikke at de originale linjer er forældede i den forstand, og ville nok beholde dem hvis det var mig.

Jeg ville nok istedet prøve at optimere den eksisterende badeplatform, evt. udskifte den med en lidt større, lægge vand ind mv..

Udover stivheden skal du også tænke lidt på den ekstra vægt det vil tilføje meget langt bagude.

 

Men elegant ville den være, lidt ala Nimbus Nova 22 :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

nimbus nova 22 er en grei skute - den ligger litt i leie på den skjærgårdjeepen vi skal selge

 

vekt og stivhet er viktig ....

 

scand 7100 : jeg sendte deg en im :thumbsup:

ser di bor i trøndelag et godt stykke og kjøre så da må det være billig hehe

kjøpte bilen vår der oppe - lang tur ...

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Endelig kom vraket deisende ned i hagen i dag - pen er den ikke men den er veldig fin i skroget - vinduer osv - han har tatt vare på dørk - puter o.l inne så har jeg vertfall mal

så jeg ser det som et greit prosjekt

rakk ikke å ta flere bilder i dag flere bilder/detaljer kommer

 

019.jpg

 

noen som vet om det finnes sånn enkel havnekallesje til dissa???

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

takk for det - joda så lenge skroget er fint er mye gjort

det var først og fremst skrog - vinduer osv som var gjeldende og jeg var på leitern etter akuratt denne type båt og bare noen km unna lå den ..... har skula inn på tomta der flere ganger og tenkt jeg skulle manne meg opp og ta en tur innom og høre - og brått står den her

ser det litt som motor og gear er bonus - får jeg motor ut av det med pakninger og maling er det jo gullgruve

Link to post
Share on other sites

Da fikk jeg tatt et par bilder til i dag

har ikke sett noen dype riper eller noe enda... hadde vært kult om det var bare og vaske / polere :pray:

 

007.jpg

 

567nm6567.jpg

 

ertert_1.jpg

litt vask :yesnod:

 

ertert_2.jpg

skal bytte ut alle dørkbjelkene + ny dørk

tankene skal ut - se over dem -rense dem - male dem

er det orginalt med såpass mørke vinduer standard?? syntes dem ser rimelig sorte ut

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei. Artig prosjekt du har fått fatt i. Tror at det var standard med mørke vinduer på disse.

Scand lagde vel litt smalere skrog i forhold til Fjord og Windy på den tiden. Flotte linjer.

Hvordan ser du for deg dør ut bak? Ellers kan det bli stilig med badebryggen som du tegnet.

Den hekken lignet, som skrevet et stykke lengre oppe Nimbus Nova, men det er jo ikke noen bakdel.

Skal bli kjekt å følge prosjektet ditt. Lykke til. :smiley:

Redigert av jo--and (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flott båt du har kjøpt Jarle.

Alltid kjekt med oppussingprosjekt. skal følge med videre. Den var veldig kul med den badeplattformen du tegna. trur den blir veldig kul med ein sånn plattform.

Skal følge med videre på tråden din. Håper du legger ut masse bilder

 

Mvh Tom Erik

Link to post
Share on other sites

Havnekalesje er vel greit å få sydd av en kalesjemaker, men vil du ha det? Blir fort trøbbel med fuktighet ombord, har jeg hørt av andre som har det i lignende båter. Tenk ihvertfall på hvordan du får lufting. Båten blir helt sikkert fin fin, men pass på å ikke legge for mye arbeid og penger i gammel motor og drev.

Link to post
Share on other sites

går vekk fra havnekallesje ja - fikk pris på ny kallesje fra helly hansen med bøyler for 11500,- og det er ikke så galt -

 

 

45erter_1.jpg

her er bilde av transomen - ser ut som dem har støpt igjen et vp drev

hvis noen ser hva slags drev dette er til og ca årsmod blir jeg imponert men dem er vel så like??

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...