Superkul Startet 31.August.2013 Link til dette innlegget Startet 31.August.2013 har kjøpt hull mal til prosjektet mitt https://baatplassen.n...kt-scand-24-hc/ Men bunnen er så rund at jeg får liksom ikke til å måle vinkelen noen som har en scand 24 og 290 drev og kan hjelpe meg med mål fra bunnen av båten til bunnen av drevplata utvendig ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Monaco 27 Fly Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 På helplanende båter skal normalt kavitasjonsplaten (den over propellen, som eksosen kommer ut av), flukte med bunnen av båten. Det er ingen krise om den kommer litt under, men må ALDRI ligge høyere enn bunnen. Da tar propellen fort luft. Dersom du har kjøl som avsluttes langt bak, gjelder nok litt andre regler. Da må du nok også regne med å måtte redusere stigningen på propellen, og ofre litt fart. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 31.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 ja jeg har tenkt ut at den skal flukte men er ikke så lett og måle seg til når alt ligger i bettar hehe derfor er det vel best og få tak i noen som har en scand 24 og få målt fra bunnen av båten til bunn av drevplata fks Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Monaco 27 Fly Svart 1.September.2013 Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 Selve drevet er vel ikke plukket i biter? Da er det jo bare å måle avstanden fra kavitasjonsplaten opp til opphengsboltene. Så måler du avstanden fra opphengsboltene ned til bunnen av transomplata. Trekk fra målet på transomen fra målet på drevet, og du har avstanden. Skjønte ikke helt det med "rund bunn" på båten... Er vel ganske markert overgang fra bunn til akterspeil på den der. Om den er rund sett bakfra, har jo ingen betydning. Du må jo gå ut fra nederste flate, altså midt på... Tenkte du på at akterspeilet heller en del bakover, er ikke det så farlig. Drevet kommer litt dypere på grunn av denne hellingen, men det er så lite at det blir betydelig. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 1.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2013 hehe nei drevet er ikke i biter men plata etc når jeg tenker på rund tenker jeg på og få målt vinkelen på skroget sett rett bakfra det er ikke v bunn på den for og si det sånn haha på malen skal jeg ta utgangspunk iom fks vinkelen er 11 grader og klippe malen etter tabellen hadde jeg hatt vinkelen hadde resten ordnet seg - tør bare ikke kutte hull uten og være 100% sikker og sjekke 8 ganger til hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Noen der ute med scand som er oppe av vannet som kan hjelpe en stakkar i nød??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Bearded Beast Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 (redigert) Det er ikkje den vinkelen du skal måle. Det er vinkelen sett fra siden. Utgjør også heller lite Redigert 2.September.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 okei? haha min idiot lære meg og lese hahaha det var kveldens beste da meg ut og måle TUSEN TAKK Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 jeg måler og måler og kommer frem til ca 14-15 grader Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 4.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Jeg tør bare ikke sette i gang og kappe - jeg målte på drevet og transom - ser på mal men det blir likksom noen cm opp og ned her og der ingen som har en makan båt og kan måle?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jens_P Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Kan du få satt drevet i et stativ og få montert transom på dette? Da bør du kunne måle avstand fra kavitasjonsplate til transom. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
adeneo Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/dpe-dpg_install.html#/22 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.