Jump to content

KAD 44 C mangler 300 omdr?


Audiaudi

Recommended Posts

Jeg har en Aquador 26 ht med VP kad 44 C med DP-E drev 1,68 C4 props.

Jeg går 29-30knob (den er ren i bunden)ved 3500 omdr. Nye filter og gennemgang af slanger er ok.

Turbo trukket er målt til 1,25 bar kompressor trykket er målt til 1,1 bar, det er sådan lige i underkanten. Alle trykslanger er efterspændt og tjekket for lækage med sæbevand.

Jeg har en mistanke om at der er dårlig gennemgang i intercolleren men er ikke sikker. Der er et lille originalt hul i bunden af den der blæser det lidt ud skal det det ???

Link to post

Ok tak

ja det er jeg også kommet frem til :-)Ja jeg mener den har gået ca 33 knob ved 3750 omdr.

Den har kun 285 timer på tælleren så jeg kan ikke tro der er noget galt med hverken turbo eller kompressor!?

Jeg mener den vejer 2900 kg men med 1/4 tank nu og kun en person. Så den er ikke overlastet.

 

Men har overvejet c3 propeller, jeg har set et turbo tryk diagram her inde og så burde den at give mere selvom den kun når 3500 omdr

 

Mvh Audiaudi

Link to post

Du skal ha 1,5-1,6. Vår forrige båt Joda310 (4000 kg) fikk tilbake 2 knop og 250 rpm ved turboskifte. Da målte vi 1,1-1,2 bar. Den var tyngre enn din, så vi merket stor forskjell, særlig på planingsterskel.

Turbo er en slitedel, kan vare "evig" eller gi seg tidlig.

Du, glemte en ting: hva er trykket når kompressoren slår inn? Har du lavere trykk enn 1,5 når kompressoren slår til, har du lekkasje på trykksiden

Mvh

Bavaria32sport

 

 

Ojj, ser du har svart på det.

Sjekk gummi pakningen på tverrøret turbo-intercooler. En på hver side, den orange er kjent for å lekke.

Mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post

Part nummer 7 og 10 her:

http://www.marinepartseurope.com/PentaPictures500/18673.jpg

mvh

bavaria32sport


På min ene KAD32, så alt strøkent ut, men den var litt dau. Alt så tett ut, men når vi dro på litt, kunne jeg kjenne det lakk luft ut i bakkant av røret. Ny pakning: tett som ei potte.

KAD32 kan ruses ubelastet slik at kompressor slår inn (1700rpm), usikker på om 44'n kan det. mener bestemt at elektronikken holder igjen ved 1500 rpm. da er alternativet å være 2. Og være veeeeldig forsiktig mhp ting som går rundt. Fort gjort å miste en amr/fot der.

 

mvh

bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post

Tak for din vurdering.

 

Jeg er også tilbøjelig til at tro det ikke er propellerne der er for tunge nu, men at det er turboen der er nede i effektivitet.

Så er det vel en ond cirkel jeg er inde i, fordi mindre tryk på turboen, så giver EDC jo nok også mindre diesel ?Vil jeg tro.

Jeg skal vist på jagt efter en ny turbo.

Link to post

Røgbegrænser tror jeg bliver styret i boksen hvor filteret er skruet i, der går nemlig en slange fra manifolden og ned under boksen i et tstykke, hvor jeg også måler på ladetrykket.

 

Ja kompressoren burde også give noget mere, nu bliver jeg godtnok i tvivl det var da vist ved 1500omdr i Neutral på gearet i havn 1,1 bar. Den er begrænset til 1500 omdr i "frigear"

 

Men har ikke set nålen over 1,25 bar, ved sejlads, men det skal jeg lige ud at prøve igen.

 

Jeg har ikke været så obs på kompressoren da det kun er top omdrejninger jeg mangler

Jeg har faktisk set din tråd om turbo skift :-)

Link to post

Okay ja måske men hvor sidder sådan en giver der sidder en tempgiver i insugningsmanifolden. Kunne jeg slå op.

Tanken har strefet mig,

 

jeg har engang bygget en turbo på en kadett diesel :-) og den kunne jeg ikke få op i turbotryk westgaten var til sidst skruet i bund lige lidt hjalp det. Nå så gav jeg den halv anden omgang på pumpen. Så skal j;8:35?!krkrkr.,/&) love for der kom tryk på. Men så manglede røgbegrænseren!!!! så den blev pillet af igen Mange år siden;-)

 

Så derfor har jeg også startet med alle filter osv.

 

Men hælder nok snart mest til at der er for stort gab i turboen?

Men kunne godt tænke mig at kunne give den, noget mere diesel for at se om trykket vil op eller den bare vil begynde at ryge.

 

Jeg tror bare den giver er indbygget i boksen?

Link to post

Har været ude at sejle idag for at se trykket på kompressoren den gå faktisk op på 1,45 bar fra 2200 til 2700 omdr. Når jeg så øger omdrejningerne og kompressoren slår fra dumper trykket ned til 1,0 bar.

Så er ved at bestille en ny turbo nu. Er ret overbevist nu.

 

Ham fra det firma hvor jeg har forespurgt på en turbo skrev:

Hej xxxxx

Turbon ser bra ut på framsidan, men om man tittar på baksidan där avgaserna går ut så ser det värre ut.

Om du har för stort spel mellan avgashuset och turbinen så kommer du att få ett lägre laddtryck och tappa

varv så det låter som att det är det som är problemet.

 

<image001.jpg>

 

Spelet får vara max 0.9mm per sida enl specifikationerna.

 

Tror der nogle steder er 1-2 mm

Link to post

Ahh. Da henger saker og ting sammen :-)

Oppførselen er helt riktig, rundt 1,5 med kompressor, så faller det når turbo slår inn. Hvis turbo da gir 1,25 er det fro lavt og den er sliten og bør byttes.

Hvis du får 1,45 med kompressor lekker det heller ikke på trykksiden.

 

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post

Ja det er også derfor, den har haft tendens til at når jeg har nået 2700 omdr og kompressoren slår fra har den tabt omdrejninger, for så at sætte kompressoren på igen det har den haft for vane mellem 2700 til 2850 omdr her på det sidste. Særligt ved lidt høj sø, men der er der selvfølgelig også brug for ekstra power i perioder for at holde den i plan.

Det er selvfølgelig fordi turboen ikke er magtfuld nok (1.0 bar ved 2750omdr) til at følge op på trykket. arh :-)

 

Jeg kan næsten ikke vente på at få skiftet den turbo :-)

Håber på at få fat på en inden weekenden

 

Jeg er meget taknemlig for de indput jeg får på dette fantastiske forum!

Link to post

Flott!

Masse symptomer som peker i samme retning. Når du har byttet turbo, husk å legge inn resultatet her :-) Veldig kjekt for nestemann med en KAD44 som ikke sparker som den skal :-)

Husk: du trenger ikke original VP turbo, vet ikke forskjell på prisene i Danmark. Det er også et moment å holde liv i den lokale VP pusher slik at han er der neste år, så kanskje original er best :-)

Pakningene (olje og kjølevann) bør være originale (da passer de 100%).

 

Gleder meg til å høre om resultatet :-)

 

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post

Hej ja så fik jeg en såkaldt renoveret turbo som jeg ikke er tilfreds med :-( Se lige den flange. bilde

 

Og se lige den revne og det tærring i bunden.

bilde

 

Og så tror jeg den er 22 år gammel.

bilde

 

Han vil så sende mig et nyt hus som jeg kan sætte på!!

Det må han da gerne. Men den han har sendt mig kommer retur.

 

Men det "nye"avgashus som han vil sende vil jeg lige vurdere standen på, og evt så sætte det på min egen turbo.

Da det jo kun var huset på min der var eroderet.

 

Hvad mener panelet her ;-)

Link to post

Ja det kan hende du skal sette sammen de beste av delene, men det kan være vanskelig å vurdere tilstand på turboen. Hvis du kjenner en som er flink til å sveise kan disse husene repareres. Et problem ved å bruke noen ovehalte og noen gamle deler er at du ikke vet tilstanden på balansering og tetninger på de gamle delene uten å prøve de i båten.

Link to post

Hej Dieseldahl.

 

Ja det har du ret i. Men jeg tror ikke den nye jeg har fået er blevet afbalanceret da den er mærket op med sort tusch.

Jeg tror også dette hus som er på den er svejset op og så drejet så det passer til turbinen.

 

Jeg ved min egen har kørt 282 timer. Og det er udstødningens huset der er tæret. Pga stilstand. Så jeg tror jeg vil prøve det nye hus på min egen når jeg får den afmonteret.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...