Stig Å. Startet 2.September.2013 Link til dette innlegget Startet 2.September.2013 Noen som kan fortelle meg hva disse 3 dingsene er til på panelet mitt? :) ser ikke ut som de funker Sitér dette innlegget Link to post
Yahoo3000 Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Den til venstre er for katapultsete slik at du kan skyte deg ut hvis kollisjon nærme seg - forsiktig med denne:):) Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Den til venstre er for katapultsete slik at du kan skyte deg ut hvis kollisjon nærme seg - forsiktig med denne:):) Var det jeg trodde den var til så har ikke turt og trykke på den :P Men seriøst er det noen som vet hva de er til og kan jeg eventuelt fjerne dem når jeg lager nytt panel? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Den oppe til høyre er vel stopp-knapp, tror jeg. Dra den ut, og dieseltilførsel (motor) stopper. Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Den oppe til høyre er vel stopp-knapp, tror jeg. Dra den ut, og dieseltilførsel (motor) stopper. tar en test på det i dag :) jeg drar gassen på motoren tilbake så den blir kvelt :) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 (redigert) Jeg ser du har fått deg en hobby, Stig Lykke til med den, bare ikke glem å kose deg med den nye hobbyen Hilsen Stig Redigert 2.September.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Den store til venstre må jo være plass for turteller. Turteller instrumentet sto i alle fall der på mine tre tidligere GM motorer,( i tillegg på min nye 3YM motor). Bryteren øverst til høyre må jo være noe uorginalt som er ettermontert på panelet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Dette må vel stå forklart i manualen til den Yanmar-motoren dette er koblet til. Hvilken motor er det du har? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Honduras Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Kan være at en av dem er instrumentbelysning(til din manglende turteller) og/eller test av varsellampene. Bl.a. varsellampen for motortemp lyser vel ikke når du skrur på tenningen, så det kan være noe sånt. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Stig Å. Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 (redigert) Den store er en trykkbrytter. Var en tur i båten nå og skrudde opp panelet og kikket under og der va jo ingen av de 3 "bryterne" koblet til noe som helst.var en del løse ledninger så får en kjekk jobb og løse den floken :-P Dette må vel stå forklart i manualen til den Yanmar-motoren dette er koblet til. Hvilken motor er det du har?Har en 2QM15G motor Redigert 2.September.2013 av Stig A. Å. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Den nede til venstre er til instrument belysning Sorry, nede til høyere... De to andre er ettermontert, ikke orginale fra yanmar Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
LM 605 Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Rart der er instrumentbelysning( bryter), når der ikke er noe instrument (turteller) å belyse? . Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Den nede til venstre er til instrument belysning Sorry, nede til høyere... De to andre er ettermontert, ikke orginale fra yanmar Takk for svaret :-) håper jeg finner ut hva de har gått til Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Her er bilde av panelet på en 33hk, med orginal turteller Den oppe til høyere er en ettermontert sigarett tenner. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
avmønstret5 Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Men båt skal de ha !!!";-) Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Men båt skal de ha !!!";-) Og med det mener du? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 (redigert) Har du utstyr om bord som ikke virker? For meg så ser det ut som en helt vanlig uttrekksbryter oppe til høyre, en trykknappbryter i "turtellerhullet" (horn/el stopp??) og evt en stopphendel. I eldre båter så er det slettes ikke uvanlig å finne slikt. Hvis det sitter et nyere bryterpanel ved siden av så kan dette være gamle brytere som ikke er fjernet for å unnngå hull i panelet?? Men betegnelsen Dings?? Redigert 2.September.2013 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Lady B Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Forkortelse for Dingsboms. Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Har du utstyr om bord som ikke virker? For meg så ser det ut som en helt vanlig uttrekksbryter oppe til høyre, en trykknappbryter i "turtellerhullet" (horn/el stopp??) og evt en stopphendel. I eldre båter så er det slettes ikke uvanlig å finne slikt. Hvis det sitter et nyere bryterpanel ved siden av så kan dette være gamle brytere som ikke er fjernet for å unnngå hull i panelet?? Men betegnelsen Dings?? Ja ser ut så de ha fjernet en del kabler slik at de bare henger løst under panelet. Fikk båten for 1 uke siden. Skal skifte ut alt det elektriske i vinter så får en kjekk jobb me og finn ut hvor alt går :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.