opus Startet 20.Mars.2005 Del på Facebook Startet 20.Mars.2005 Skal montere nyoverhalt innenbords diesel i seilbåten. 6hk,1 syl,Petter Marine. Vekten av båten er ca 1500-1700kg. Sånn ca vil forbruket av diesel i timen være??? Med tanke på størrelse av dieseltanken. Hva er forresten "vanlig" størrelse på dieseltanken i seilbåter med 7-10hk, på båter på 23-26fot? Ellers noen anbefalinger av dieseltank-størrelse til mitt bruk? Hilsen Opus Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 20.Mars.2005 Del på Facebook Svart 20.Mars.2005 1 cyl Yanmar 8 hk, ca 1,5 - 2 l pr time. 2 cyl Solè 13 hk ca 1,5 l pr time. Begge ved ca 80 % belastning. På begge båtene disse hadde jeg en dieseltank på ca 40 l Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Majali Svart 20.Mars.2005 Del på Facebook Svart 20.Mars.2005 er det ikke blitt nevnt i tidliere tråder at man kan regne ca 0,2 ltr.pr hk pr. time...? (0,3 for bensin) Da skulle vel det bli som det er blitt svart ca 1,2 ltr i timen.... Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Hulda Svart 20.Mars.2005 Del på Facebook Svart 20.Mars.2005 Min gamle Sylfiden hadde 13 hk Yanmar. På vanlig ruslefart målte jeg motoren til 0.9 l/time. Dieseltanken var på 50 liter og holdt mesteparten av sommersesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.