Jump to content

Diesel lekkasje scand tropic


Tropic1

Recommended Posts

Båten min, en scand tropic 1997 har tett skott der dieseltanken sitter. Det er koblet opp en lensepumpe for å kunne tømme den for evt.vann etc. Har hatt litt vann som har kommet her ved en anledning i sommer, antagelig fra en lekkasje i vindskjermen. Idag når jeg prøvde pumpa kom det såvidt littegrann ut, bare spytting fra pumpa. Det var gulaktig væske som gav en tynn oljefilm i sjøen..pokker tenkte jeg det er sikkert diesellekkasje fra tanken.men det lukter ikke noe av denne væsken..så jeg er litt usikker på om det kan være noe annet søl som har blandet seg med vann..det har blitt sølt både fritidsparafin, øl og vin på dørken i sommer(-:

 

Skjønner at det er umulig å gi noe konklusjon ut ifra denne forklaringen...men man vet jo aldri

 

Ser det svetter litt rundt pakningen til mannluka, så det er vel bare å be en bønn om det er her det evt. kommer fra... og ikke at det er hull i tanken. Ser ut til å være endel demontering for å få den ut..Noen her som har tatt ut dieseltanken på en scand tropic ?

 

Blir den grønne avgifsfrie dieselen gul når den blir blandet m vann ?

 

Noen som har lignende erfraring ?

Link to post
Share on other sites

Av alle ting man kan være sikker på her i livet så er det faktum at diesel lukter noe av det sikreste.

Dette fra en som dynka seg noe alldeles praktfullt nedi en tørrdokk engang. Selv etter to ganger 90 graders kokvask og en grundig omgang i tørketrommelen hadde den etterlatt lukt nok i klærne, hvitevarer og huset forøvrig til at jeg gikk to uker med tinnitus etter at kona kom hjem fra jobb og åpna ytterdøra.

 

Tror du uroer deg for lite og ingen ting. Grønndieselen holder på fargen og er ikke blandbar med vann, så den kjenner du lett igjen om den er på ville veier.

Redigert av Folk I Båt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...