nordan family 27 Startet 4.September.2013 Del på Facebook Startet 4.September.2013 På mine Volvoer skal frostvæska byttes hvert 5 år. Gjøres ikke det skal fornyende rust-hindrende saker tilsettes da rustbeskyttelsen avtar med årene. Det er greit nok - sett de praktiske konsekvensene av å ikke gjøre det. Men hvor lenge kan ublandet froskvæske stå før den taper seg? Jeg kjøpte original VP grønn froskvæske for 2-3 år siden som står på lageret. Tenker ikke skifte på motorene på enda et år eller to. Da vil altså lagervaren nærme seg 5 år, som er uttalt som maks alder før blandingen i motor må skiftes. Men har den ublandede frosvæsken også tapt seg? Har vært utsatt for frost da den sto i garasjen en vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 15.September.2013 Del på Facebook Svart 15.September.2013 Jeg tror nok frostvæsken tåler frost bedre enn f.eks. maling :) Har dessverre ikke noe godt svar på spørsmålet forøvrig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.