Sturee Startet 5.September.2013 Del på Facebook Startet 5.September.2013 Hei! Har kjøpt en yamaha 70hk fra 91. når jeg var ute å testet den hørte jeg en ulyd i motoren, hørtes kun uten deksel og på over 1100rpm. veldig tydelig ved 17-1800rpm. lyden kan minne om en slags klirring/banking, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den. fikk en yamaha repratør til å høre på den og han hadde mistanke om det samme. Han sa jeg kunne teste med å skru ut pluggene og sette et skrujern inn og vir forsktig på svinghjulet og se om det er noe slakk. prøvde dette, men var vanskelig å si, virket som det var litt på alle sammen. noen som har flere metoder for å teste dette? Evt noen som har andre forslag til hva det kan være? Mvh Håkon Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 9.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2013 Ingen som har noen forslag? Har testet litt mer, fikk testet kompresjon og den er god. men merker at den er veldig treig i starten, veldig tung å dra rundt med en gang virker det som. tar 6-7 sekunder før den går ordentlig rundt når jeg vrir på nøkkelen. og da mener jeg før den starter, ikke mens den går. ganske tungstartet motor, men det kan jo bare være dårlige plugger. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 9.September.2013 Del på Facebook Svart 9.September.2013 Mulig lekkasje på simmering mellom aksling og veivhus, slik st nedre veivlager er rustet og slitt. Tenker slik siden den er tung å dra rundt, samt ulyd. Vanlig feil på eldre påhengere. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.September.2013 Del på Facebook Svart 9.September.2013 det ar den er treg å starte kan like godt være dårlige batterikabler , disse tæres og taper seg over tid Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.