Jump to content

Ulyd i yamaha 70hk 91mod, rådebank?


Sturee

Recommended Posts

Hei!

Har kjøpt en yamaha 70hk fra 91. når jeg var ute å testet den hørte jeg en ulyd i motoren, hørtes kun uten deksel og på over 1100rpm. veldig tydelig ved 17-1800rpm. lyden kan minne om en slags klirring/banking, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den. fikk en yamaha repratør til å høre på den og han hadde mistanke om det samme. Han sa jeg kunne teste med å skru ut pluggene og sette et skrujern inn og vir forsktig på svinghjulet og se om det er noe slakk. prøvde dette, men var vanskelig å si, virket som det var litt på alle sammen. noen som har flere metoder for å teste dette? Evt noen som har andre forslag til hva det kan være?

 

Mvh Håkon

Link to post
Share on other sites

Ingen som har noen forslag?

 

Har testet litt mer, fikk testet kompresjon og den er god. men merker at den er veldig treig i starten, veldig tung å dra rundt med en gang virker det som. tar 6-7 sekunder før den går ordentlig rundt når jeg vrir på nøkkelen. og da mener jeg før den starter, ikke mens den går. ganske tungstartet motor, men det kan jo bare være dårlige plugger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...