FreddyFender Startet 8.September.2013 Link til dette innlegget Startet 8.September.2013 Har en båt som er 245cm bredde, og vurderer Tysse 6324 båthenger med bredde 224cm. Er det tillatt at båten er bredere enn henger? Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Ja Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Wallas Service Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Maks bredde på kjøretøy/henger/last er 255 cm for vanlig kjøring uten særskilte tillatelser. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Leon KAD502 Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Over 3 meter bredde skal det være følgebil og gitt beskjed til politi om at du kommer/melde i fra hvilke reiserute. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
LALUNA II Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 (redigert) Over 3 meter bredde skal det være følgebil og gitt beskjed til politi om at du kommer/melde i fra hvilke reiserute. Dette gjelder over 4 meter og dispensasjon fra vegvesenet og de gir også beskjed om politi må kontaktes evt. følge transporten mellom 3 og fire meter skal det følge med 1 følgebil Redigert 8.September.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Leon KAD502 Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Dette gjelder over 4 meter og dispensasjon fra vegvesenet og de gir også beskjed om politi må kontaktes evt. følge transporten mellom 3 og fire meter skal det følge med 1 følgebil Jeg siterte bare hva politiet og sjåføren sa til meg da jeg skulle frakte min båt på 3,30 m fra Homborsund til Brandbu/Røykenvik i Mai 2011. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
andersb Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Har en båt som er 245cm bredde, og vurderer Tysse 6324 båthenger med bredde 224cm. Er det tillatt at båten er bredere enn henger? I dagslys, ja, da kan evnt kontrollør vise skjønn, på kvelden, /mørket er det ikke lov. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Lasten skal vel strengt tatt ikke være bredere enn hengeren, og politiet har også blitt mere nøye med dette.. Kjøpte hss 1800 ew i vår jeg. Det er en ekstra bred utgave som de har laget nettop pga denne problematikken.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Jon-Kåre Svart 8.September.2013 Link til dette innlegget Svart 8.September.2013 Du får kjre med tente lanterer Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Lady B Svart 9.September.2013 Link til dette innlegget Svart 9.September.2013 Du får kjre med tente lanterer Forbudt å vise rødt lys fremover i trafikken! Sitér dette innlegget Link to post
jadal Svart 9.September.2013 Link til dette innlegget Svart 9.September.2013 Dette blir tolket litt forskjellig fra sted til sted. Noen er fast bestem på at bredden på båt ikke skal overstige bredde tilhenger, andre mener en kan sette på markeringslamper så de er like breie som båten, noen forholder seg til lyssettingsreglene som gir det 25cm? ifra markeringslampe til kanten. Det siste forholder jeg meg til. Har hatt kontakt (2år siden?) med lokale SVV avd Drammen, skulle jeg bli sikker på at jeg kjørte lovlig over hele landet måtte jeg bredde tilhengeren, forslaget fra SVV var at jeg skulle lage noe fast alla støtfanger som stakk like langt ut som båten og da få ny bredde i vognkortet. Dette må være noe fast som ikke gir etter, bredding av for eksempel skjermer var ikke "fast" nok. Men om en gjør det er jo all tvil borte. Jeg mente det ville gi samme farer som utstikkende last som ikke er lov og prøvde da meg med markeringslamper som kunne markere bredden med det ville de ikke skrive inn i vognkortet pga det er ettergivende. Prøvde også å få fast disp og kunne da brukt varselskilt med lamper men siden min båt var smalere en max bredde lastebiltilhengere gikk ikke det heller. Blei da satt over til ei gruppe som skal utarbeide et klarere regelverk med tanke på båt og båttilhenger. De jobber hardt med saken så det kommer nok et mere (eller mindre) tilpasset regelverk. Er vell klart om et par år med litt flaks. Det jeg mente, å så de forså vit var enig i er at en båt er "rund" i kantene og utgjør ingen "fare" som utstikkende last bør det være lov å stikke litt ut men ikke over det lysreglene gir anledning til, som jeg mins å husker er 25cm. Hva fasiten blir når gruppa er ferdig med gjennomgangen må en bare vente å se... Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
MT. Svart 9.September.2013 Link til dette innlegget Svart 9.September.2013 Kjøp to hengelys på gummifot fra Biltema, sånne som har hvitt lys forover og rødt bakover. Skru disse på hvert sitt kosteskaft som festes med gaffateip på tvers av henger med et utstikk som matcher båtens bredde. Sånn, nå har du akkurat tilfredsstilt siste påfunn fra byråkratiet. Bare inntil videre, riktignok. Jeg kan ikke ta høyde for eventuelt kommende idioti. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.