Bjørnevold Startet 9.September.2013 Del på Facebook Startet 9.September.2013 Kjøpte meg en Nordkapp 17HT her om dagen, fikk den grisebillig da den hadde startproblemer. Aq115 b20 maskineri. Fikk forsket endel og fant ut att det rett og slett var små hull i filteret, ett Cav filter med vannutskiller. Dette er montert i motorkasse ikke langt fra motor og det ser ut som om det er varme som har forårsaket dette siden lakken på filteret ser svidd og bulete ut. Er disse da godkjent for å monteres slik da? Finnes det varmeskjold som kan monteres eller kan man lage til noe selv her? Gla jeg fant brannbomba før det gikk galt hvertfall :-) Kom gjerne med innvendiger, svar og fornuftige løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 9.September.2013 Del på Facebook Svart 9.September.2013 Drivstoffilter for montering i motorrom skal vel vera i metall / glas materiale. Veit ikkje kva materiale ditt filter ar laga av. men ei god løysing vil vel uansett vera å flytta filteret ut av motorkassen. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 9.September.2013 Del på Facebook Svart 9.September.2013 Hei Hadde vært artig å sett ett bilde av filteret og av motorrommet? larss Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnevold Svart 10.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2013 Er nok en kombinasjon av varme og rust som har tatt knekken på det. Blir å finne en ny plasering for filteret ja. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 Er nok alderen og rust som har tatt knekken på filteret. Bytt filter før det ruster i stykker. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 Ingen tegn til varme der, men plenty rust! Bytt det ut, koster bare en femtilapp for en ny innsats... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bjørnevold Svart 11.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2013 Som dere ser så er allerede nytt filter på plass. i dette tilfellet er det varme som hadde smeltet plasten på det gamle filteret som igjen førte til fritt spillerom for frøken rust. Blir å finne en ny plasering eller montere et varmeskjold for å være på den sikre siden. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 (redigert) Hmmm.. jeg trodde CAV-296 var et diesel-filter .. Jeg hadde bare enkelt uten vannutskiller på min Draco med Mercruiser bensin. Redigert 11.September.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Hvis du har det så varmt i motorrommet at lakken flasser så har du større problemer enn plassering av filteret! Det filteret må være svært gammelt siden det har rustet i stykker. Jeg ville uansett ha flyttet det ut av motorrommet hvis mulig. Jeg skjønner ikke hva du mener med varmeskade her. Lakken på filteret flasser av på grunn av rusten, ikke omvendt. Om det hadde vært pga varme ville du ha sett blærer og svidd lakk, men da snakker vi om temp. over 150 grader. Mao brann i motorrom. Og da hadde det neppe vært stort igjen av båten... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.