Jump to content

Hull i cav filter montert i motorrom.


Bjørnevold

Recommended Posts

Kjøpte meg en Nordkapp 17HT her om dagen, fikk den grisebillig da den hadde startproblemer. Aq115 b20 maskineri. Fikk forsket endel og fant ut att det rett og slett var små hull i filteret, ett Cav filter med vannutskiller. Dette er montert i motorkasse ikke langt fra motor og det ser ut som om det er varme som har forårsaket dette siden lakken på filteret ser svidd og bulete ut. Er disse da godkjent for å monteres slik da? Finnes det varmeskjold som kan monteres eller kan man lage til noe selv her?

Gla jeg fant brannbomba før det gikk galt hvertfall :-)

Kom gjerne med innvendiger, svar og fornuftige løsninger.

Link to post
Share on other sites

Som dere ser så er allerede nytt filter på plass. i dette tilfellet er det varme som hadde smeltet plasten på det gamle filteret som igjen førte til fritt spillerom for frøken rust. Blir å finne en ny plasering eller montere et varmeskjold for å være på den sikre siden.

Link to post
Share on other sites

Hvis du har det så varmt i motorrommet at lakken flasser så har du større problemer enn plassering av filteret! Det filteret må være svært gammelt siden det har rustet i stykker. Jeg ville uansett ha flyttet det ut av motorrommet hvis mulig.

 

Jeg skjønner ikke hva du mener med varmeskade her. Lakken på filteret flasser av på grunn av rusten, ikke omvendt. Om det hadde vært pga varme ville du ha sett blærer og svidd lakk, men da snakker vi om temp. over 150 grader. Mao brann i motorrom. Og da hadde det neppe vært stort igjen av båten...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...