Jump to content

Ny båt, service og konservering

ehrnst

Recommended Posts

Hei.

Jeg vet det finnes en del tråder om dette allerede, men jeg finner liksom ikke helt svar på alle mine spørsmål.

Har gått til innkjøp av en Windy 23FC med saltvannskjølt VP V8 og duoprop drev.

Motor er i følge forrige eier overhalt i 2011 og har kanskje 50 gangtimer etter dette. Belger og anoder ble skiftet i 2012.

Videre hadde det vært fint om noen kunne gi meg en fremgangsmåte på hvordan alt gjøres. Har null erfaring med båtmotorer (bortsett fra å ha konservert en 50hk 2-takter i to år), har der imot erfaring med bilmotorer hvor jeg har bygget opp, turbokonvertert og mappet en 6-syl BMW-motor.

Jeg ønsker uansett å ta en utvidet vinterkonservering om man kan kalle det det. Har funnet vårpakker til motor og drev på bffritid.no, inneholder det hva jeg trenger? hva trenger jeg ut over dette av utsyr, pumper til oljeskift motor, drev etc.

Håper på svar.

PS: båten er ikke hentet enda, og eksakt motor/drev husker jeg ikke akkurat nå, men er tidlig ute.

Om noen er interessert i en jobb ut over høsten er det også interessant å betale for. Båten vil ligge i Sætre (Hurum)

/M

Redigert av ehrnst (see edit history)
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...