Jump to content

Forskjell på servicedeler til 2gm, 2gm20, 2gmditt og datt osv?


Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Skal bestille servicedeler til Yanmaren og vet vel strengt tatt ikke hvilken motor jeg har. Det er en enkel sjøvannskjølt tosylindra med strak aksel. Har bare blitt fortalt at det er en 2gm, og den ser ut som en alle 2gm jeg har sett bilde av på nett.

 

Men ser at det er utallige betegnelser. Minst tre av servicekittene på denne siden er jo til 2gm....

 

http://www.yanmardeler.no/butikk/yanmar/service-kit

 

Motoren min er fra 83, står i seilbåt og er oppgitt til å være 15 hk. Dvs brosjyren til båten sier at den er 18hk. Motorblanketten er mosa og uleselig.

 

Noen som har et kvalifisert tips om hva jeg skal ha?

Link to post
Share on other sites

Om du vet det er en tosylindret Yanmar fra 1983 er det enten en 2GM med 15 hester eller en 2GM20 med 18 hester. 2GM20 overtok for 2GM i 1983... Forskjellen mellom disse er vel mest en endring i sylindervolum og ikke så mye forskjell på "slitedelene".

 

En F i typebetegnelsen angir at motoren er ferskvannskjølt, så det burde ikke være tema her.

 

YEU er en betegnelse på motorer beregnet på eksport til EU og er vel heller ikke så sannsynlig her.....

 

Da er vi vel nede i et mulig kit?

Redigert av Athene (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...