monte carlo Startet 10.September.2013 Del på Facebook Startet 10.September.2013 Noen som vet hva som er normal pris på en overhaling av en kad 43? Dvs nye sylindere, stempel ,lagre, linjeborring etc etc Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
BåtGeir Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 Jeg har en VP 41 A som fikk nye sylinderforinger, stempler og litt mer som jeg ikke husker. Kom på100K for 1 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 Kunne hvert greit hvis folk la ut litt priser på div overhalinger de gjør. Overhaling kan jo være så mangt, men en liten beskrivelse på hva som er gjort så vil jo mange få en ide om hva slikt koster. Ikke dumt om man gir litt ris eller ros til verkstedene som har utført jobben heller. Mvh Terje som ikke mente å avspore tråden din. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Har den skjært dseg? 43'n er jo en steinknusermotor som aldri dør, medmindre du skytern med en Magnum 357.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
monte carlo Svart 11.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2013 (redigert) Historien om motoren min ligger i en annen tråd her..oppgjøret for sirkuset er en annen historie. Bare litt artig å vite hva gjengs pris på en overhaling er dvs alt internt i motor. topp overhalt. turbo, pumper og kompressor er det ikke gjort noe med.. Har den skjært dseg? 43'n er jo en steinknusermotor som aldri dør, medmindre du skytern med en Magnum 357.. mvh Bavaria32sport eller får kjølevann i en sylinder....=rådebank og gjennomslag.... Kunne hvert greit hvis folk la ut litt priser på div overhalinger de gjør. Overhaling kan jo være så mangt, men en liten beskrivelse på hva som er gjort så vil jo mange få en ide om hva slikt koster. Ikke dumt om man gir litt ris eller ros til verkstedene som har utført jobben heller. Mvh Terje som ikke mente å avspore tråden din. Enig i det. Men jeg kommer ikke til å nevne dette verkstedet med hverken positive eller negative ordlag...Prisen de presenterer meg er uansett ikke representativ for et avtalt arbeid vil jeg tro. Redigert 11.September.2013 av monte carlo (see edit history) Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Windy37GM Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Historien om motoren min ligger i en annen tråd her..oppgjøret for sirkuset er en annen historie. Bare litt artig å vite hva gjengs pris på en overhaling er dvs alt internt i motor. topp overhalt. turbo, pumper og kompressor er det ikke gjort noe med..eller får kjølevann i en sylinder....=rådebank og gjennomslag.... Ojj, dro ikke paralellen. Sorry, det var sikkert litt som å vri kniven rundt i såret. Beklager. mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
PandaPP Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Noen som vet hva som er normal pris på en overhaling av en kad 43? Dvs nye sylindere, stempel ,lagre, linjeborring etc etc Meinar eg sjekka dette for nokre år sidan til ein KAD 42 og summerte deleprisane for ein full overhaling til ca. 30.000.- Huskar desverre ikkje kvar eg fant denne prisen... Arbeidspengar etc kjem sjølvsagt i tillegg. Brukar ein nettet aktivt, burde ein klare å "matche" dette.. Sitér dette innlegget Link to post
Nilss Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Overhalte 2stk Volvo AQAD41A for ca 140000. Gjorde alt arbeid selv foruten overhaling av dieselpumper og dyser. Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Hva havnet så prisen på for trådstarters 3 måneders verkstedopphold? Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 11.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2013 Hva havnet så prisen på for trådstarters 3 måneders verkstedopphold? He he. blir en godt bevart hemmelighet. Des jobbet de vel ikke med båten i 3 mnd... Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
adeneo Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Nå er det jo slik at man normalt ikke kategorisk bytter alt i en motor, selv ved overhaling. Man åpner motoren, og dersom en sylinder har hatt vannlås så kan skaden være alt fra bare bolten, kanskje bøyd råde, med litt uflaks riving i sylinder, bøyde ventiler, i verste fall skader på veiv osv. Man bytter ikke alle foringene og stemplene dersom skaden kun er i den ene sylinderen, men man sjekker selvfølgelig nøye at alt er i orden på de andre sylindrene, og man linjeborer ikke motoren før man helt sikkert har målt skjevheter mellom opplagene til veiva osv. Hvis alt virkelig var så ille at alt må byttes og maskineres opp på nytt, så ville jeg tro at hos et VP verksted så nærmer du deg faretruende prisen på en ny motor, og rundt 140-150k totalt ville jeg tippet, selv om det er blodpris ? Sitér dette innlegget Link to post
monte carlo Svart 12.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2013 Nå er det jo slik at man normalt ikke kategorisk bytter alt i en motor, selv ved overhaling. Man åpner motoren, og dersom en sylinder har hatt vannlås så kan skaden være alt fra bare bolten, kanskje bøyd råde, med litt uflaks riving i sylinder, bøyde ventiler, i verste fall skader på veiv osv. Man bytter ikke alle foringene og stemplene dersom skaden kun er i den ene sylinderen, men man sjekker selvfølgelig nøye at alt er i orden på de andre sylindrene, og man linjeborer ikke motoren før man helt sikkert har målt skjevheter mellom opplagene til veiva osv. Hvis alt virkelig var så ille at alt må byttes og maskineres opp på nytt, så ville jeg tro at hos et VP verksted så nærmer du deg faretruende prisen på en ny motor, og rundt 140-150k totalt ville jeg tippet, selv om det er blodpris ? Nå ble alt byttet i min motor og estimatet ditt er vel ikke så langt fra sanheten, motoren er vel pr def helt nullstillt.Vi blir sikkert enig om oppgjøret , men det jeg er ute etter er hva som regnes som gjengs pris på tjenesten, da de vil gå ut med en høy pris som et utgangspunkt for forhandlinger. Adeneo er du mekanikker selv? Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
DieselDahl Svart 12.September.2013 Del på Facebook Svart 12.September.2013 Jeg ville forespurt forskjellige motorverksteder, de har gjerne prislister tilgjengelig på de forskjellige operasjonene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.