Jump to content

pris på overhaling av kad 43


monte carlo

Recommended Posts

Noen som vet hva som er normal pris på en overhaling av en kad 43? Dvs nye sylindere, stempel ,lagre, linjeborring etc etc

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Kunne hvert greit hvis folk la ut litt priser på div overhalinger de gjør.

Overhaling kan jo være så mangt, men en liten beskrivelse på hva som er gjort så vil jo mange få en ide om hva slikt koster.

Ikke dumt om man gir litt ris eller ros til verkstedene som har utført jobben heller.

 

Mvh Terje som ikke mente å avspore tråden din. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Historien om motoren min ligger i en annen tråd her..oppgjøret for sirkuset er en annen historie. Bare litt artig å vite hva gjengs pris på en overhaling er dvs alt internt i motor. topp overhalt. turbo, pumper og kompressor er det ikke gjort noe med..


Har den skjært dseg?

43'n er jo en steinknusermotor som aldri dør, medmindre du skytern med en Magnum 357..

 

mvh

Bavaria32sport

eller får kjølevann i en sylinder....=rådebank og gjennomslag....


Kunne hvert greit hvis folk la ut litt priser på div overhalinger de gjør.

Overhaling kan jo være så mangt, men en liten beskrivelse på hva som er gjort så vil jo mange få en ide om hva slikt koster.

Ikke dumt om man gir litt ris eller ros til verkstedene som har utført jobben heller.

 

Mvh Terje som ikke mente å avspore tråden din. :smiley:

Enig i det. Men jeg kommer ikke til å nevne dette verkstedet med hverken positive eller negative ordlag...Prisen de presenterer meg er uansett ikke representativ for et avtalt arbeid vil jeg tro.

Redigert av monte carlo (see edit history)

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Historien om motoren min ligger i en annen tråd her..oppgjøret for sirkuset er en annen historie. Bare litt artig å vite hva gjengs pris på en overhaling er dvs alt internt i motor. topp overhalt. turbo, pumper og kompressor er det ikke gjort noe med..

eller får kjølevann i en sylinder....=rådebank og gjennomslag....

Ojj, dro ikke paralellen.

Sorry, det var sikkert litt som å vri kniven rundt i såret. Beklager.

 

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Noen som vet hva som er normal pris på en overhaling av en kad 43? Dvs nye sylindere, stempel ,lagre, linjeborring etc etc

 

Meinar eg sjekka dette for nokre år sidan til ein KAD 42 og summerte deleprisane for ein full overhaling til ca. 30.000.- Huskar desverre ikkje kvar eg fant denne prisen... :confused: Arbeidspengar etc kjem sjølvsagt i tillegg.

Brukar ein nettet aktivt, burde ein klare å "matche" dette..

Link to post
Share on other sites

Hva havnet så prisen på for trådstarters 3 måneders verkstedopphold? :wink:

He he. blir en godt bevart hemmelighet. Des jobbet de vel ikke med båten i 3 mnd...

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Nå er det jo slik at man normalt ikke kategorisk bytter alt i en motor, selv ved overhaling.

 

Man åpner motoren, og dersom en sylinder har hatt vannlås så kan skaden være alt fra bare bolten, kanskje bøyd råde, med litt uflaks riving i sylinder, bøyde ventiler, i verste fall skader på veiv osv.

Man bytter ikke alle foringene og stemplene dersom skaden kun er i den ene sylinderen, men man sjekker selvfølgelig nøye at alt er i orden på de andre sylindrene, og man linjeborer ikke motoren før man helt sikkert har målt skjevheter mellom opplagene til veiva osv.

 

Hvis alt virkelig var så ille at alt må byttes og maskineres opp på nytt, så ville jeg tro at hos et VP verksted så nærmer du deg faretruende prisen på en ny motor, og rundt 140-150k totalt ville jeg tippet, selv om det er blodpris ?

Link to post
Share on other sites

Nå er det jo slik at man normalt ikke kategorisk bytter alt i en motor, selv ved overhaling.

 

Man åpner motoren, og dersom en sylinder har hatt vannlås så kan skaden være alt fra bare bolten, kanskje bøyd råde, med litt uflaks riving i sylinder, bøyde ventiler, i verste fall skader på veiv osv.

Man bytter ikke alle foringene og stemplene dersom skaden kun er i den ene sylinderen, men man sjekker selvfølgelig nøye at alt er i orden på de andre sylindrene, og man linjeborer ikke motoren før man helt sikkert har målt skjevheter mellom opplagene til veiva osv.

 

Hvis alt virkelig var så ille at alt må byttes og maskineres opp på nytt, så ville jeg tro at hos et VP verksted så nærmer du deg faretruende prisen på en ny motor, og rundt 140-150k totalt ville jeg tippet, selv om det er blodpris ?

Nå ble alt byttet i min motor og estimatet ditt er vel ikke så langt fra sanheten, motoren er vel pr def helt nullstillt.Vi blir sikkert enig om oppgjøret , men det jeg er ute etter er hva som regnes som gjengs pris på tjenesten, da de vil gå ut med en høy pris som et utgangspunkt for forhandlinger. Adeneo er du mekanikker selv?

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...