Jump to content

Flaggruten legges ned

Frøken Fryd

Recommended Posts

Det var saftige utslipp på snøggbåtene, og betydelig høyere enn for buss som er det som er relvant å sammenligne med . Det er jo ingen som sammenligner snøggbåter med fly, en sammenligner med det som ligger nærmest i tidsforbruk..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

hadde en knallkoselig tur like før jul fra stavanger opp til Stord med tidlige morgenruten.

vi tok løst ut fra Stavanger i litt ruskevær, kapteinen begynte morgenen med en sang om båten på oppfordring fra en passasjer, og stemningen var topp.

Litt ruskete over Boknafjorden og over Sletta, men med hensynsfull kjøring så virket det som om alle kom igjennom det med stoltheten i behold, en av mannskapet gikk rundt i kabinen under turen over Sletta for å se etter alle. veldig flott!

dumt ruta er borte, kjempegreit å ta den nordover når man skal mønstre på i ulike havner!

Da Sleipner gikk på Haaskru 4. Januar 1976 skulle jeg ha vært med men agenten på kaien på Leirvik hadde ikke tid til å selge meg billett, det var viktigere å få båten av gårde... Måtte ta ferje til Valevåg og buss videre. Ble litt dramatikk på ferjen også: En trailer kjørte seg fast i taket og de brukte en del tid på å få den løs igjen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Hei!

Berre for å ordne opp i litt mistydningar her.

Sunnhordlandsruta (Bergen - Austevoll - Bømlo - Stord - Sunde) er subsidiert av Hordaland fylkeskommune (Skyss).

Stavanger - Haugesund er subsidiert av Rogaland fylkeskommune (Kolumbus).

Sunnhordlandsruta endar i Leirvik på Stord, og ruta i Rogaland endar i Haugesund. Dvs. at det er kun strekningen frå Haugesund til Leirvik som ikkje var subsidiert.

Sidan det er DSD/HSD/Tide/Norled som har hatt begge desse rutene i lang tid, så har dei klart å få rutene til "å gå opp", slik at dei kunne sjølv lage ei gjennomgåande rute frå Bergen til Stavanger.

Dessverre kostar det å drive ei sånn rute, det er mykje som skal på plass for at ein skal klare rutetidene i begge fylker og i tillegg ha ei gjennomgåande rute. Etter Sleipnerulykka i 1999 så har ein sett ein nedgang i passasjertalet, og no går det bussar kvar time mellom Stavanger og Bergen. Desse bussane er raske, er rimelegare, har god komfort og til og med internett.

Sidan fylkeskommunane i Hordaland og Rogaland ikkje klarar å snakke saman om ei felles løysing for subsidiar av denne ruta, så blei ruta lagt ned. Det er ikkje så dramatisk som det høyrest ut som. Norled skal fortsatt køyre både i Rogaland og Hordaland, og det blir ikkje ein einaste skipsarbeidstakar som mistar jobben.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...