Puffen Startet 11.September.2013 Del på Facebook Startet 11.September.2013 Noen som vet en enkel måte å vekk en hvit flekk fra en lakkert teakplate ? Det er selvfølgelig en vanndråpe som har fått ligge ubemerket på samme plass på platen over lengre tid. Det ser ut som et lite parti av platen har dødd. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Ta litt vaselinolje på en fille, og poler til flekken forsvinner. Poler gjerne resten av bordet også så det blir jevnt blankt. Ferdig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Puffen Svart 11.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2013 Kjøpte vaselinspray i dag. Gjør det samme nytten ? Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 (redigert) Prøv dette på eget ansvar :) Fikk glass ringer på et lakkert teak bord for noen år siden. Fikk da beskjed i en møbelbutikk, at i gamle dager tok de en bomullsdott med rødsprit som de forsiktig fuktet overflaten med for så å tenne på. Flammen skal gå ut på rundt sekundet å skal tørke ut fukten under lakken. Jeg gjorde dette med stort hell på 4 hvite flekker på mitt bord. Polerte over med litt møbelolje å bordet ble som nytt. Forsiktig blåse over med en varmluftpistol kan nok også gjøre trikset. Er det ikke bare fukt under overflaten, men misfarging hjelper jo selvsagt dette ikke. Redigert 11.September.2013 av fredde1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
walker Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 (redigert) I de fleste fargehandel butikker kan du kjøpe ett produkt som heter Libeon ringfjerner, som du bruker til å gni over flekken med stålull 0000. Dette fungere veldig bra. Har selv brukt dette både i båten og hjemme på salongbordet etter at " barna" hadde hatt fest. Redigert 11.September.2013 av walker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 12.September.2013 Del på Facebook Svart 12.September.2013 Hei, Er du sikker på at dette er fukt? Har også sett hvite flekker etter varme tallerkener og faktisk av et kokt egg som ble liggende på bordet. Tar gjerne i mot tips for dette også Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 Du trenger rødsprit lighter og enhånduk. De hvite merkene kommer av fukt, oksidering under lakk. Ta hell på bittelitt rødsprit over merke, tenn på og slukk flammen med hånd duken, funker veldig bra, har selv gjort dette mange ganger på lakkerte bord, jobbet før på hotell, så dette trixset fungerer 100% lover. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 14.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2013 Hvor mye rødsprit, og hvor lenge skal det brenne ? Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 14.September.2013 Del på Facebook Svart 14.September.2013 Rødspriten skal ikke brenne ut, prøv med en liten desj over merket ca en halv kork, avhengig hvor stort merket er på bordet, tenn på og vent 2 sek da kveler du flammen med håndduken, virker ikke dette må du la rødspriten brenne litt lenger. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 14.September.2013 Del på Facebook Svart 14.September.2013 (redigert) Når det gjelder finnish på interiør har disse gutta mye: http://www.alanor.no Anbefaler alle å se gjennom sortimentet deres. Her er det MASSE både for treverk og plast ! Redigert 14.September.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Puffen Svart 15.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2013 Da har jeg testet rødsprit trikset. Nesten som magi :-) Tusen takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 16.September.2013 Del på Facebook Svart 16.September.2013 Hørtes farlig ut det der med rødsprit. Har du 230V tilgjengelig er strykejern og trekkpapir effektivt. Hadde ett mørkt salongbord som etter en del nachtspiels hadde ganske mange avtrykk av glass med diverse fludium. Etter en omgang med strykejernet og papir ble bordet nesten som nytt. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
fredde1972 Svart 16.September.2013 Del på Facebook Svart 16.September.2013 (redigert) Da har jeg testet rødsprit trikset. Nesten som magi :-) Tusen takk for tipset. :) er noen spennende sekunder før rødspriten brenner ut Redigert 16.September.2013 av fredde1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 (redigert) Stupide meg satt en varm kaffe kopp på en lakkert mørk trekiste av gammel edel årgang. Resultatet var en hvit ring. Noen som har tips om hvordan få den ringen vekk. Kan si det sånn at eieren av kista ikke ble så veldig happy. Redigert 18.April.2015 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bidevind Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 ...en varm kaffe kopp på en lakkert mørk trekiste av gammel edel årgang. Resultatet var en hvit ring. Noen som har tips om hvordan få den ringen vekk. ... Prøv med litt varmt vann, kaffegrut og gnikke med en klut. Det funket for oss! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 (redigert) Ser at rødsprit forslaget har vært oppe før... Redigert 18.April.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 18.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2015 Pass på så det ikke brenner for lenge. Fikk noen bitte små svimerker. Prøv heller flere ganger. Tenn på, si 1, 2, 3 og slukk med håndduken Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 Skeptisk til rodsprit varianten paa den kisten. Madammen skal prove kaffe grut tipset forst. Funker ikke det, far jeg se om jeg faar tak i rodsprit naar jeg kommer hjem igjen. Kisten er paa Filippinene. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
jeb Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 Strykjern med et fuktig kjøkken håndkle det fungert for meg. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.