cantina Startet 13.September.2013 Del på Facebook Startet 13.September.2013 Hei Lurte på om det var noen som hadde trekt kabler i targabøylen på en Phanthom 38. Ser det er en rund luke rett under radaren er denne limt fast, klips eller lignende? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 Hos meg er lokket skrudd fast. Fjerner du lokket kommer du til kabelbuntene som går opp i radarmasta, til lyskaster, TV, VHF antenne osv. Å trekke ny kabel kan være et nightmare da du har skjulte skrukoplinger på siden av targabøyla som du ikke kommer til. Som regel er kabelkanalene i bøyla også fullpakket slik at du ikke kommer gjennom med ny kabel. Å legge nye kabelrør er vanskelig da bøyla er fyllt med skum. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 En stakefjær av metall kan være greit å bruke for å få kabelen gjennom dit du vil - om det er rom og luker nok da. På targaen vår er det 4 luker for å gjøre kabeltrekking enklere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 God idé B´liten. Kunne nok hatt behov for det de gangene jeg har banna og sverta og fordømt produsenten som ikke har tenkt på at folk etter hvert får behov for å oppgradere/bytte ut utstyr. Jeg har forsøkt med en slik stiv elektrikker kabeltrekker, men det blir ofte for spedt. Skal oppgradere til stål neste gang. Takk for tipset. I mellomtiden har jeg laget meg luker i nedkant på siden av targabøylen. Det var absolutt nødvendig for å komme fram med kabel Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 Jeg bruker også stakefjær til slikt, men vær forsiktig da de kan skade eksisterende kabler, og husk å bøy enden slik at den ikke setter seg fast, hverken inn eller ut, kan lønne seg med litt tape rundt den. Ett lite tau kan trekkes gjennom i første omgang, la dette tauet være 2 ganger trekkelangden og fest det i begge ender. Da har man ett permanent trekketau til senere anledninger. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
cantina Svart 13.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2013 Takker for alle svar. Jeg ordla meg kanskje litt feil utgangspunktet var det spørsmål om hvordan den runde luka under radar, og de rektangulere mellom targa/fly lot seg åpne. På Princess er disse skrudd på plass, men her finner jeg ingen skruer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BOBO II Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 Kanskje du må skru av radaren hvis den sitter på en braket som skjuler eventuell hull i targa fra oversiden Jeg har en P45 og hos meg er det 2 luker under bøylen som er skrudd fast, men det og trekke ledninger fra fly og ned er nesten en umulig oppgave som Rem sier. Trakk ny kabel til Radar i våres tror vell jeg brukt sånn ca 5 timer. måtte til slutt fjerne beskyttelsen som var rundt de innvendige kablene og trekke en og en av gangen eller så hadde det ikke gått. Røret som går ned fra fly er 1" men det verste var at røret gikk i en 45 graders vinkel lenger ned som var umulig og se fra undersiden og fra fly da hele røret var tett av ledninger. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 Finnes forresten billige inspeksjonskameraer med 10m ledning på ebay, kobles til usb porten og kommer opp som ett webkamera. Fest dette på stakefjæren og du kan styre den i riktig retning, om det er plass da vel og merke... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 (redigert) Finnes forresten billige inspeksjonskameraer med 10m ledning på ebay, kobles til usb porten og kommer opp som ett webkamera. Fest dette på stakefjæren og du kan styre den i riktig retning, om det er plass da vel og merke... Redigering av innlegg synes ikke lenger å være mulig her. Så til Frk. Fryd ad inspeksjonskameraer. Been there - done that. Du mister veldig fort oversikten med slike kameraer når du ikke har referanser og ikke vet hva som er opp eller ned. Redigert 13.September.2013 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.