Jump to content

Trekke kabler targabøyle Phantom 38


cantina

Recommended Posts

Hos meg er lokket skrudd fast. Fjerner du lokket kommer du til kabelbuntene som går opp i radarmasta, til lyskaster, TV, VHF antenne osv. Å trekke ny kabel kan være et nightmare da du har skjulte skrukoplinger på siden av targabøyla som du ikke kommer til.

Som regel er kabelkanalene i bøyla også fullpakket slik at du ikke kommer gjennom med ny kabel. Å legge nye kabelrør er vanskelig da bøyla er fyllt med skum.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

God idé B´liten. Kunne nok hatt behov for det de gangene jeg har banna og sverta og fordømt produsenten som ikke har tenkt på at folk etter hvert får behov for å oppgradere/bytte ut utstyr. Jeg har forsøkt med en slik stiv elektrikker kabeltrekker, men det blir ofte for spedt. Skal oppgradere til stål neste gang. Takk for tipset. I mellomtiden har jeg laget meg luker i nedkant på siden av targabøylen. Det var absolutt nødvendig for å komme fram med kabel

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker også stakefjær til slikt, men vær forsiktig da de kan skade eksisterende kabler, og husk å bøy enden slik at den ikke setter seg fast, hverken inn eller ut, kan lønne seg med litt tape rundt den. Ett lite tau kan trekkes gjennom i første omgang, la dette tauet være 2 ganger trekkelangden og fest det i begge ender. Da har man ett permanent trekketau til senere anledninger.

Link to post
Share on other sites

Kanskje du må skru av radaren hvis den sitter på en braket som skjuler eventuell hull i targa fra oversiden :confused:

 

Jeg har en P45 og hos meg er det 2 luker under bøylen som er skrudd fast, men det og trekke ledninger fra fly og ned er nesten en umulig oppgave som Rem sier. Trakk ny kabel til Radar i våres tror vell jeg brukt sånn ca 5 timer. måtte til slutt fjerne beskyttelsen som var rundt de innvendige kablene og trekke en og en av gangen eller så hadde det ikke gått. Røret som går ned fra fly er 1" men det verste var at røret gikk i en 45 graders vinkel lenger ned som var umulig og se fra undersiden og fra fly da hele røret var tett av ledninger.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Finnes forresten billige inspeksjonskameraer med 10m ledning på ebay, kobles til usb porten og kommer opp som ett webkamera. Fest dette på stakefjæren og du kan styre den i riktig retning, om det er plass da vel og merke...

Redigering av innlegg synes ikke lenger å være mulig her. Så til Frk. Fryd ad inspeksjonskameraer. Been there - done that. Du mister veldig fort oversikten med slike kameraer når du ikke har referanser og ikke vet hva som er opp eller ned.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...