Guest Avmønstret# Startet 13.September.2013 Del på Facebook Startet 13.September.2013 (redigert) Mange har instrumentene over nedgangsluka, under spry, får man kjøpt slike greier ferdig i glassfiber som man kan felle instrumentene inn i og tilpasse båten? Kan jo klare å lage noe i tre, men ferdig i glassfiber hadde vært bedre syns jeg. Redigert 13.September.2013 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 (redigert) Hvis du googler instrument pod så finner du mamge varianter, felles for dem alle er at de er kvadratiske eller rektangulære.Skal du ha noe som flukter med lukegarasjen din så må du nok lage det selv. Redigert 13.September.2013 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 Hvis det finnes noe som nesten passer blir det nok penere å kjøpe ett standardprodukt og tilpasse undersiden til kurven på dekket. Å lage noe fra scratch som skal bli pent er mye jobb. Tror jeg hadde beholdt dagens løsning, heller brukt tid på å få den strøken. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 Hehe. Joda. Er ikke på "strøken" linja. God bruksstand er min greie, polering og gnikk får andre ta seg av ;-) Problemet er at nedhal osv blir hengende over instrumentene slik det er i dag, og instrumentene må ut uansett så da tenkte jeg å flytte de opp over luka. Der instrumentene er i dag faller det naturlig å ha lommer i seilduk for fall osv. Blir ikke noen egenstøping nei. Tenkte også på en standardløsning og tilpasse undersiden, det er nok jobb det. Hvis du googler instrument pod så finner du mamge varianter, felles for dem alle er at de er kvadratiske eller rektangulære.Skal du ha noe som flukter med lukegarasjen din så må du nok lage det selv. Instrument pod var det magiske søkeordet. Ser ikke ut til at det er noen i Norge som driver med dette. Men det veier vel ikke så mye så bestilling fra utlandet må jo være greit. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 Har god erfaring med Navpod. Ser i katalogen deres som du finner her http://www.oceanequipment.com/CEDocuments/Downloads_GetFile.aspx?id=427286&fd=0 at de har gode løsninger på det meste. Nederst til høyre på side 23 vises det en bøyle som kanskje passer. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
KOF_NOR Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 Gjorde det samme på min forrige båt. Kjøpte en pod på Seatronic som instrumentene ble felt inn i. Selve poden ble festet i en bøyle i rustrfritt stål. Dette er samme type mange har som håndrekke på dekk eller på hver side over nedgang. Alt var standardprodukter og fungerte bra. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 http://www.seatronic.no/monteringsutstyr-innbyggingsbokser-c-253_257/scanstrut-instrumentpod-p-3694 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.September.2013 Del på Facebook Svart 13.September.2013 Mye som ser bra ut av de pod greiene, men. Er det bare jeg som syns det er idiotpriser på tomme plastbokser? Er jo vant med at alt som har med båt å gjøre er dyrt men jaggu... Tvinger seg frem diy løsning tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.