torassn Startet 13.September.2013 Link til dette innlegget Startet 13.September.2013 Hei, er ny på forumet og vurderer å kjøpe båt. Har sett på en båt men den har en del skader i skrog (se vedlagt bilde). Er dette en veldig stor oppgave å reparere og evnt hvordan? Har en del erfaring fra lapping av kano og kajakk. Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 håpløst: nei , mye jobb: ja. Ser ut som den har slått ganske kraftig borti ved en grunnstøting, så her bør du nok slipe vekk mye gelcoat rundt skadestedene å sjekke sprekkdannelse. Men ingen umulig oppgave. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
torassn Svart 13.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Takk for svar. Regner med det kan være ett greit prosjekt å ha i vinter. Men er mest bekymret for skaden som der det ser ut som noen har tatt et jafs av båten. Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Synes det der ser mer ut som en slitasjeskade - det innebærer at du må få av bunnstoffet og se hvor stor skaden er. Skjær bort all glassfiber som har blitt myk + litt til. Lag en innvendig flate som du kan støpe mot. Litt jobbing på den der, men du har antagelig erfaring med polyester og støping så det er jo greit hvis man kan stå varmt i vinter å jobbe med saken. Men med det utgangspunktet ville jeg ikke følt meg trygg før jeg hadde fjernet alt bunnstoffet - lykke til Sitér dette innlegget Link to post
torassn Svart 13.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Ja det blir nok litt skjæring og pussing på den båten. Er nok ett litt risikabelt kjøp ja. Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Dette ville jeg holdt meg unna.Det er så mye rimelige småbåter å få tak i for en rimelig penge ,så finn deg noe bedre å bruke tid og penger på.Plastbåter blir også gamle og klar for vraking,og dette ser ut til være en av dem. Hilsen Gutek som vil deg vel ! Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Siden dette åpenbart er et røverkjøp som vil ta i overkant av tid og tålmodighet så ville jeg gjort som Gutek og funnet en annen båt. Bortsett fra selve skaden så vil det mest sannsynlig være vann i selve skroget, plastpest kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Har båten vert under ? Dersom berre skroget er skadet så er det alltid håp Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
torassn Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Ser at det kan være mye jobb. Tror jeg tar rådet og styrer unna. Siden det er såpass omfattende skader. Takker for gode svar og at alle svarte såpass raskt. Det er nok flere båter i havet. Sitér dette innlegget Link to post
torassn Svart 14.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Ser at det kan være mye jobb. Tror jeg tar rådet og styrer unna. Siden det er såpass omfattende skader. Takker for gode svar og at alle svarte såpass raskt. Det er nok flere båter i havet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.