Regina III Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Fort deg å ta Dalsland kanal før du har byttet til båt som blir for stor! Ikke noe problem hverken for nybegynner eller tidsplan. Vi tok den turen helt i begynnelsen av vårt båtliv og lengter fremdeles tilbake, Men nå vi har blitt for store!! Obs. Trollhätte kanal er bare en kjedelig transportetappe og er best nedover (strøm). Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Hva er max bredde, lengde i Dalslandskanalen? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Nidelv 1874 Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Maxlängd för båt: 22,75 m Maxbredd: 4,05 m Maxdjup: 1,8 m Segelfri höjd till och med Lennartsfors: 17 m Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 (redigert) Hva er max bredde, lengde i Dalslandskanalen? for sent Tok turen med rutebåten i fjor flott tur. Redigert 15.September.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mariell Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Maxlängd för båt: 22,75 m Maxbredd: 4,05 m Maxdjup: 1,8 m Segelfri höjd till och med Lennartsfors: 17 m Takker Da er det kun 10cm å gå på på bredden. Blir ikke plass til mye fendring i slusene da. Rutebåt??? tja hvorfor ikke. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Nidelv 1874 Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Nei, det blir nok litt trangt - selv om det muligens er bare et par steder det er 4,05... Du kan heller dra på kanalferie i England til sommeren! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 (redigert) Takker Da er det kun 10cm å gå på på bredden. Blir ikke plass til mye fendring i slusene da. Trenger ikke fender de kan bygge sluser. glatte fine stokker. Så en 3m 1 1/2" x 6" teppebelagt mot skutesiden så har du fender. http://www.dalslandia.com/ Båten er 4m Redigert 15.September.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mizar Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Ett tips hvis du starter øverst i Dalslands kanal - er å kjøpe gjennomgangsbillett på forhånd. Det er billigere, og etter hva jeg har lest, er det ikke alle steder inne i kanalsystemet hvor du får kjøpt annet enn enkeltpris i hver sluse, og det blir en del dyrere. Du kan også bestille en egen kartbok for Dalslands kanal (og mer) på forhånd. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
stineingmann Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Jeg vil bare bekrefte at strekken fra Strømstad til Gøteborg er en av de beste og bør absolutt oppleves! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 17.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Mye gode tips her, takker for det! Det er jo greit at jeg har noe å gjøre i høstmånedene... :-D Forøvrig er jeg jo så fersk at akkurat det med å dra fram og tilbake på samme rute ikke akkurat bekymrer meg, det er jo så mye å se og så mange havner å stikke innom både på fram- og tilbaketuren, tenker jeg. Om enf em-seks år når jeg har tatt den turen x antall ganger kan det hende jeg tenker annerledes... :-D Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Svensk Svart 17.September.2013 Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Mye gode tips her, takker for det! Det er jo greit at jeg har noe å gjøre i høstmånedene... :-D Forøvrig er jeg jo så fersk at akkurat det med å dra fram og tilbake på samme rute ikke akkurat bekymrer meg, det er jo så mye å se og så mange havner å stikke innom både på fram- og tilbaketuren, tenker jeg. Om enf em-seks år når jeg har tatt den turen x antall ganger kan det hende jeg tenker annerledes... :-D Efter snart 30 år längs kusten hittar vi fortfarande guldkorn så det är bara att gratulera till många fina sommrar i båten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.