Arildo85 Startet 15.September.2013 Del på Facebook Startet 15.September.2013 Hei godtfolk! min Aq 145 er blitt umulig å starte når kald...skiftet nettop coil å båten har vært som en drøm helt til nå. brukte nesten opp hele batteriet igår for å få start! tok ut den ene pluggen, sjekket gnist å det gnistret som bare f.... er ikke choke på denne men aks pumper på forgasserene som spruter bensin rett i innsuget. skjønner ikke hva som kan vært galt her nå, prøvde med startgass uten hell. fikk endelig start å motoren gikk som ei klokke, kjørte en stund, dauet motoren å den startet med en gang...håper det er noen tips å hente her ;) ! Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 15.September.2013 Del på Facebook Svart 15.September.2013 (redigert) Kommer det bensin i begge aksdysene når du pumper så ville jeg sjekket stiftene i fordeleren , skiftet tennplugger (Bruk NGK tennplugger BP6 ES eller BP7 ES) sjekket fortenningen i tilfelle om fordeleren har vridd seg.(har ikke opplevd det fordeleren pleier heller å sette seg).Og til slutt ville jeg også sjekket kompresjon og registerreim med merking. Alt dette forutsetter at det er bensin som kommer i aksdysene og ikke bensin/vann. Er du i tvil om bensinen så kan du kjøre fra en påhengertank,koble slangen fra tanken på inntaket til bensin pumpa. Redigert 15.September.2013 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 15.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2013 ja tenkte å bytte pluggene, hadde en lekkasje fra slangen som går fra eksosmanifolden, så det sprutet saltvann på det to bakerste pluggene, såg noe dårlige ut. skal også sjekke fortenninga og prøve med tanken fra den andre båten min med "rein" bensiN:) takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 17.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2013 Nye plugger gjorde susen:) startet med en gang å gikk som ei klokke ! Håper d holder.... Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 17.September.2013 Del på Facebook Svart 17.September.2013 Supert ! Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 11.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2013 Ja helt konge :)Hva er forskjellen på Bp 7es og bp6es? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 11.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2013 (redigert) Bp7 er kaldere enn bp6, det kan i noen tilfelle vere bedre dersom du sliter med ettertenning når du stopper motoren.Jeg bruker bp7 på min aq151 det fungerer meget bra. Redigert 11.Oktober.2013 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 13.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2013 Okei skjønner... Ja d hender den ettertenner når eg har stoppet den... Bruker bp6es... Muligens bytte da Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 13.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2013 Kan hjelpe det ,husk også at motoren får roet seg ned til ca 850omdreininger før du stopper den. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 22.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2013 Okei den er grei:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.