Viknes 6BY Startet 15.September.2013 Del på Facebook Startet 15.September.2013 Gentelmenn, Lurer på å innstallere denne I toaletrom på Viknes 880: http://www.maritim.no/vvs/ventilasjon/solcelleventilator/nicro-solcelleventilator-rustfri-229mm Ser at denne har vært diskutert før, men det er 5 år siden med variernde erfaring. Andre som har innstalert denne? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 16.September.2013 Del på Facebook Svart 16.September.2013 (redigert) Tror det er den jeg har. Fungerer greit. Mye bedre inneluft. Kunne ikke tenkt meg tilbake til den gamle løsningen som ga mindre luftgjennomstrømning. Merket stor forskjell på luften inne i kabinen. Jeg har to stk. En som blåser inn i hovedkabinen og en om blåser ut fra toalette. Det som er negativt med min er at jeg synes den støyer litt for mye. Den jeg valgte passet inn i det gml. hullet Redigert 16.September.2013 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
hanto1 Svart 16.September.2013 Del på Facebook Svart 16.September.2013 Vurderer også og bytte ut på min Viknes hvis det ikke er for mye ombygging..En inn og en ut. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 16.September.2013 Del på Facebook Svart 16.September.2013 Klarer den å holde seg i gang hele døgnet nå på høsten. Jeg har en type billig, og den gikk hele døgnet i sommer. Nå er det stille i båten på morgenen når jeg er nede i den, men det er liv der på ettermiddagen/kvelden om det har vært fint vær. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Sitrin Svart 16.September.2013 Del på Facebook Svart 16.September.2013 Min har enda ikke stoppet, men merker at turtallet går opp når sola kommer om morgenen. Lar dem stå på hele sesongen og skrur de av under vinteropplaget. Ellers er det et oppladbart batteri som sikkert må byttes etter noen år. Jeg tror jeg har hatt min i ca tre fire år og fortsatt ikke byttet batteri. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Viknes 6BY Svart 16.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2013 Noen har skrevet tidligere, mulig dette er eldre modeller, at de ikke klarte å drive i vinter halv året.? Som nevnt har også noen erfart at vann har kommet inn, men tror dette var tidligere modeller. Hadde vært en god ide for luft kvalitet å montert denne på toalett rom i båt,.... Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 16.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2013 (redigert) Hyggelig med litt bruker erfaring før jeg iverksetter ut-skifting. Redigert 16.September.2013 av Viknes 6BY (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 16.September.2013 Del på Facebook Svart 16.September.2013 Har en slik på tredje (?) året. Veldig grei. Koster under 1000,- ved bestilling fra utlandet om du har flere varer å fordele tollgebyret på. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.September.2013 Del på Facebook Svart 16.September.2013 Har to stk. på femte året. Slutter å svive etter et par uker under presseningen. Begynner å svive i vårsola. Det må være Nicrovent. Ikke Solarvent eller annet ræl. Koster SEK 1390.- hos Hjertman. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 15.November.2013 Del på Facebook Svart 15.November.2013 Noen som har erfaringer med denne? http://www.seasea.no/Inredning/Ventilation/Ventiler/SOLCELLSVENT_CARAVENT_SOLAR Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.November.2013 Del på Facebook Svart 15.November.2013 Har erfaring med både gammel og ny fra Nicro. Den gamle (10 år siden) bråkte litt. Du får mye bedre lukt/luft I båten med en slik en. På en Saga 315 monterte jeg en slik I forkabinen da jeg syntes det ble vel fuktig luft. Fukten forsvant med den nye ventilatoren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.