Vedvards Startet 16.September.2013 Link til dette innlegget Startet 16.September.2013 (redigert) Hei Jeg har en enhet "Philippi LAE 242" en "Automatisk Land-generator-transformator veksling" (ifølge google transelate ) Som du ser på bildet under, har kretskortet brent - og jeg vet ikke hvorfor. Jeg finner ikke denne 242 enheten til salgs på nettet og det er vel kanskje heller ikke så smart å bare bytte den, uten å finne ut hva som har gått galt? Skulle gjerne hatt noen gode råd for hvem jeg skal kontakte i Østfold/Strømstad området? Eller er det noe jeg kan gjøre selv? Redigert 16.September.2013 av Wozu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Ikke veldig bra å se, men er det brent på midten da er det sannsynlig et problem med overlast. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Vedvards Svart 16.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Hei Jørg Skulle det ikke vært et rele eller sikring som skulle ha beskyttet kortet så det ikke ble brent? Vidar Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Kanskje.Men alle reléer og kretskort kan overbelastes på en måte. Slike skader ser man f.eks. gjerne med korttids overlast som ikke nødvendigvis utløser vanlig trege sikringer. Det finnes mange muligheter, så burde du undersøke det du har før du bruker anlegget igjen. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Fantino Svart 16.September.2013 Link til dette innlegget Svart 16.September.2013 Ser ut som Hellanor selger denne. 2585 + mva iflg denne prislista: http://www.hellanor.no/filestore/Prislister/Brt-Philippi.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 17.September.2013 Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Philippi leverer ikke lengre den.Følgemodellet er LAU 216 / LAU 216FMen siden 242 (shore / aggregat 16A / 16A) brente opp og aggregatet hans yter mer enn gamle venderen ha vært beregnet for burde man etter feilsøking kanskje heller anbefale LAU 325 (16A / 25A) eller noe liknende. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.