`MINA' Svart 23.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2005 Hei Husk på at eksos slangen blir "fryktelig" varm. Dette vil du merke godt hvis ikke ytterslangen er påmontert. Der jeg monterte den ville jeg ikke valgt denne bort da jeg kan komme borti denne med diverse utstyr i skottet den er montert i. GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Lars H. Svart 23.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2005 Prøver uten først for å se om jeg får inn nok friskluft for å slippe problemer med dugg. Blir det problemer med omluft så skaffer jeg en for å tre utenpå...Kanskje noen av dere kan si om jeg like godt kan gjøre det med en gang... <{POST_SNAPBACK}> På min Termic varmer har jeg inner og ytterrør. Men det skulle da ikke bli noe mer dugg uten ytterrøret? Det leder jo kunn inn friskluft til selve forbrenningen, og går så ut som eksos. Luften som varmes opp og fordeles i båten tas fra ribber i selve varmeren. Har ingen mulighet for å hente denne luften utenfra. Da måtte jeg hatt en inntaksslange og blendet ribbeåpningene, eller montert hele varmeren ute. Det er vel ikke så forskjellig på din varmer? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
`MINA' Svart 23.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2005 Husk på at eksos slangen blir "fryktelig" varm. <{POST_SNAPBACK}> Her er hva Wallas skriver i veiledningen : Det BLIR varmt her GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Hebbe Svart 24.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2005 Til meg vil ikke denne varmen by på problemer , da vegen fra varmer til utslipp blir veldig kort og utenfor rekkevidde for noe annet. Avstanden opp til dollbordet vil også bli på minst 15 cm når en også tar tar i bertaktning "svanehalsen" som skal lages på utløpsslangen. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Compromise Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 Hei. I bruksanvisningen står det at man skal bruke stål "slange" på ytre eksos slange når man har skroggjennomføring. Ved skorsten så kan man benytte aluminiumsslange. <{POST_SNAPBACK}> Hei igjen. Wallas Norge ringte meg og fortalte at de hadde gått bort i fra Stål- ytterslange. Dvs at man skal benytte aluminiumsslangen ved bruk av skroggjennomføring også. Da blir det sikkert bra. Sitér dette innlegget /per Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.