ailuwest Startet 18.September.2013 Link til dette innlegget Startet 18.September.2013 Hei. Sikkert et litt dumt spørsmål, men hvordan får jeg løs spinnakerbommen? Skjønner meg ikke på feste mekanismen. Bilde: Setter pris på svar. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Hei På undersida/ ned mot dekket har bommen ein fjærbelasta tapp. Dra i den enden av tappen som er til høgre på biletet, og løft bommen opp. Mest truleg er det eit hol der. I det holet kan du festa ei snor, og festa andre enden av snora til ein identisk tapp i andre enden av bommen. Når du bruka bommen, kan du løysa den frå skautet ved å dra i snora. Ta gjerne ein kikk på andre båtar i nærleiken. Eg håpar dette var til hjelp. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 tappen nederst til høyre må trekkes ut, da glir skåten tilbake og du kan løfte opp bommen. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hulda Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Som forklart av de andre: Det mangler en ring/sjakkel i enden av skåten (som sikkert har et hull for denne ringen/sjakkelen). Et tau festes til ringen/sjakkelen og trekkes inn mot midten av bommen slik at du kan operere skåten når du er under seil og skal frigjøre bommen fra skjøtet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.