pacuare Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Bor nord for Rogaland. Med åpen båt blir det hummerfiske, garn og en og annen dykkertur frem til nyttår. Ikke mye kos, men det har jeg sjelden tid til uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 seilbåten skal ligge ute året rundt og det er en fin tid som kommer fremover, ikke minst i februar, mars og april. Da blir det torskefiske med pilk på fjorden. I vinter var første gang jeg hadde båt ute hele året, og det kan definitivt anbefales når det er tilrådelig for båt og havneforhold. Grandezzaen skal på land om et par uker. Den har det best under burka på land. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Båten ligger på vannet å venter på bra vær i høstferien,så hvis vi er heldige blir det noen dager på vannet.Blir det dårlig vær,blir det båtopptak. Så uansett så skal jeg være i båten i høstferien Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Øya Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Vi satte ut båten forrige Fredag etter 10 uker på land for å fikse dieseltanken. Hadde forresten en hyggelig fredagskveld med Bjørn Løvjomos i Nidelva. Men neste uke ryker den nok på land igjen. Men først har jeg lovet Fruen en solfylt sørlandshelg. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Hafrsfjord Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 (redigert) feilpost Redigert 18.September.2013 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Ser lovende ut med sommer varme til helga.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hansa666 Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Jeg for min del skal ta båten opp for full overhaling av skroget, fjerning av alt gammelt bunnstoff og på med primer +++, så er det sjøsetting igjen :) Bruker båten som hytte om vinteren, fungerer fantastisk. Har 15 min med bil til skisenteret, så alle mine 4 poder er kjempeklare for en ny vinter. Tok opptelling nå, er kun 6 helger vi ikke har brukt båten siden 01.01.2013 :):) + vi hadde 4 ukers sommerferie..... Liiiiiiiit deppa pga været og familien som streiker litt, men det er ok, snart er det full gass igjen :):):) Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Båten blir tatt opp til fradag, men turen idag til opplags marina var flott. Di stakkars seilerne som hadde onsdagsregatta kom seg ikke av flekken i fjorden her i dag. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
larss Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Skuta gikk på land i går, snart ferdig med å pakke den inn. larss Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Ja i morra går båten på land. Blir kjørt hjem i hagen der den står trygt frem til våren. Ser det skal bli fint vær hele helgen så da får vi prøve å få vasket og polert/vokset litt :-) Sitér dette innlegget Link to post
overoe Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Til helgen blir det årets siste tur. Koster står på programmet, været ser ut til å bli bra. Mandag blir det landing så da er det bare å sette strek for sessongen 2013. Ca 900 nm og 78 overnattinger blir fasiten. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Bruker båten som hytte om vinteren, fungerer fantastisk. Har 15 min med bil til skisenteret, så alle mine 4 poder er kjempeklare for en ny vinter. Dere bruker båten til skiferie altså?? Kult Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Fruen ønsket seg hytte etter en svært begredelig 2011 ses. hvor jeg gjorde alt galt en skipper kan gjøre... Fruen sa bare Finn.no gjentatte ganger, men da vi møtte en kar med en Rodman 44 som brukte båten som hytte, var fruen klar :):):) Med 20 blå ute, har vi det det godt og varmt inne, selv rett bak kalesjen. Har en gassvarmer i tillegg til Eber og strøm. Havnen er isfri, så vi kjører bare bil frem og tilbake, genialt ( etter min og familiens mening :)) Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Litt redigert fra tegneserien 'Helge' Eller fra tegneserien "Helgesen"? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
-morten- Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Båten ligger fint og trygt i Naustet, mangler å skifte gearolje. vi holder på å få bygget oss en 14 foter som vi skal ha som fiskebåt, og som vi kan sette ut om vinteren når vi er på hytta. Det er for værhardt på brygga vår om vinteren desverre. Hvis ikke hadde vi nok strukket sessongen en del lengre.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
glalaks Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Ligger ute ennå.. Fortsatt 16-17 grader og solfylte dager, men blir lite brukt nå ja.. Blir opptak neste helg tror jeg også må jeg finne en plass å ha den i vinter nå snart.. Kanskje jeg rekker en polering også før høstregnet kommer.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
fluefiskeren Svart 18.September.2013 Link til dette innlegget Svart 18.September.2013 Nei, noe opptak blir ikke på tale før i mars, og da kun for spyling, anodeskifting og nytt bunnstoff. Selv med kalesjebåt går det fint å bruke båten om vinteren selv om det nok ikke blir så hyppig som i de tre andre årstidene, men frem til november er det helt topp. Vinterstid blir det helst til gjestehavner med strøm for å kunne kjøre litt ekstra varme om det trengs men vi har heldigvis mange av de, også har vi jo honda,en da om vi tar oss noen dager i uthavn. Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 4.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 Fruen ønsket seg hytte etter en svært begredelig 2011 ses. hvor jeg gjorde alt galt en skipper kan gjøre... Fruen sa bare Finn.no gjentatte ganger, men da vi møtte en kar med en Rodman 44 som brukte båten som hytte, var fruen klar :):):) Med 20 blå ute, har vi det det godt og varmt inne, selv rett bak kalesjen. Har en gassvarmer i tillegg til Eber og strøm. Havnen er isfri, så vi kjører bare bil frem og tilbake, genialt ( etter min og familiens mening :)) Har selv vært å sett på en Rodman 44 som vi lurer på. Ønsker som deg å bruke denne som hytte ( i norheimsund) på vinteren. Kan jeg spørre hvordan denne fungerer til dette formål, tenker da på vann og septik når det er mange blå ute? Fruen vil ha hytte, men jeg vil ha båt så da har jeg klart å overtale henne til denne løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Skudenes Svart 4.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 Vi tar opp Kaia til uka, og Skudenes ligger på sjøen hele året. Hun skal bare få burkaen på. Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Geir Hel Svart 4.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 Må ha båten opp igjen, den lekker ennå.. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Marwin Svart 4.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 Tok opp for 14 dager siden... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Tommy_H. Svart 5.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Båtsesongen varer til jul og starter opp igjen til nyttår. Så tar tar vi en tur i romjulen også hvis det blir vær til det...... Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Banarne Svart 5.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Har ikke vært på vannet engang i år Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
succes 42 1980 Svart 5.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Ja tok opp båten torsdag denne uken det var på tide hadde en blåskjell farm under hele båten men ikke så rart logi ute siden våren 2011 nå blir det oppussing av gammla:-) Sitér dette innlegget Link to post
jolleali Svart 5.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Kjørte båten til nabokommune på kortlånsbåtplass og skal ta den opp med traktor i løpet av neste uke. Det er for kaldt nå og for mye vind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.