Jump to content

Noen som har tatt båten på land allerede?

Lars H.

Recommended Posts

seilbåten skal ligge ute året rundt og det er en fin tid som kommer fremover, ikke minst i februar, mars og april. Da blir det torskefiske med pilk på fjorden. I vinter var første gang jeg hadde båt ute hele året, og det kan definitivt anbefales når det er tilrådelig for båt og havneforhold.

Grandezzaen skal på land om et par uker. Den har det best under burka på land.

Jeg for min del skal ta båten opp for full overhaling av skroget, fjerning av alt gammelt bunnstoff og på med primer +++, så er det sjøsetting igjen :) Bruker båten som hytte om vinteren, fungerer fantastisk. Har 15 min med bil til skisenteret, så alle mine 4 poder er kjempeklare for en ny vinter. Tok opptelling nå, er kun 6 helger vi ikke har brukt båten siden 01.01.2013 :):) + vi hadde 4 ukers sommerferie..... Liiiiiiiit deppa pga været og familien som streiker litt, men det er ok, snart er det full gass igjen :):):)

Fruen ønsket seg hytte etter en svært begredelig 2011 ses. hvor jeg gjorde alt galt en skipper kan gjøre... Fruen sa bare Finn.no gjentatte ganger, men da vi møtte en kar med en Rodman 44 som brukte båten som hytte, var fruen klar :):):) Med 20 blå ute, har vi det det godt og varmt inne, selv rett bak kalesjen. Har en gassvarmer i tillegg til Eber og strøm. Havnen er isfri, så vi kjører bare bil frem og tilbake, genialt ( etter min og familiens mening :))

Båten ligger fint og trygt i Naustet, mangler å skifte gearolje. vi holder på å få bygget oss en 14 foter som vi skal ha som fiskebåt, og som vi kan sette ut om vinteren når vi er på hytta. Det er for værhardt på brygga vår om vinteren desverre. Hvis ikke hadde vi nok strukket sessongen en del lengre..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Nei, noe opptak blir ikke på tale før i mars, og da kun for spyling, anodeskifting og nytt bunnstoff.

Selv med kalesjebåt går det fint å bruke båten om vinteren selv om det nok ikke blir så hyppig som i de tre andre årstidene, men frem til november er det helt topp.

Vinterstid blir det helst til gjestehavner med strøm for å kunne kjøre litt ekstra varme om det trengs men vi har heldigvis mange av de, også har vi jo honda,en da om vi tar oss noen dager i uthavn.

• 3 uker senere...

Fruen ønsket seg hytte etter en svært begredelig 2011 ses. hvor jeg gjorde alt galt en skipper kan gjøre... Fruen sa bare Finn.no gjentatte ganger, men da vi møtte en kar med en Rodman 44 som brukte båten som hytte, var fruen klar :):):) Med 20 blå ute, har vi det det godt og varmt inne, selv rett bak kalesjen. Har en gassvarmer i tillegg til Eber og strøm. Havnen er isfri, så vi kjører bare bil frem og tilbake, genialt ( etter min og familiens mening :))

Har selv vært å sett på en Rodman 44 som vi lurer på. Ønsker som deg å bruke denne som hytte ( i norheimsund) på vinteren. Kan jeg spørre hvordan denne fungerer til dette formål, tenker da på vann og septik når det er mange blå ute?

Fruen vil ha hytte, men jeg vil ha båt så da har jeg klart å overtale henne til denne løsning.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...