Jump to content

Hvilket turtall marsjer du med på ford 2700?

Arvor 20 Fish

Recommended Posts

Det er mulig. Han har ikke funnet noe svar på hvorfor det egentlig skjedde.bilde

Men hvis ventilene har vært for stramme, ville ikke da ventilsetene vært brent? Her var de like rene alle sammen. Motorene det har skjedd på har hatt marinisering fra kings, og var tatt ut 275 hk. Vet ikke om timetallet er riktig på de motorene, men den stod på underkant av 500 timer. Jeg har rundt 2500 på min som yter ca. 200 hk med bowmann kjølere. Det vi lurte litt på var om turtallet var så høyt, at vippearmene ikke fulgte helt med så støtstanga hadde hoppet ut på kanten slik at ventilen ble stående åpen.

Mike svarte på det du spør om:

If clearances are tight, leakage causes valves to run too hot.

Han tar utgangspunkt i at dette er motorer som er marinisert og montert på korrekt og forskriftsmessig måte i hht. spesifikasjonene og ikke tilfeldig rasket sammen av en masse forskjellige delemotorer.

To motorer med det samme skade lar nok alarmbjellene ringe.

Redigert av Gudrun (see edit history)

Spørs om ikke det kan være svaret.

bilde

Men lar du han se på bildet når det forstørres litt av ventilsetet er det jo helt blankt og fint. Skulle ikke setene vært brent hvis de slapp gjennom noe? Jeg justerte ventilene på min føre ferien etter klaringen som sto i boka, og går som en klokke ennå. Hvor liten må klaringen være før de slipper gjennom tro? Han hadde ikke justert noe på de han har som havarerte.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...