simsi Startet 20.September.2013 Del på Facebook Startet 20.September.2013 Hei, min kunnskap innen elektronik er veldig dårlig, jeg holder på å rydde opp i det eletriske ombord og skal bytte fra 2 til 3 batterier, 1 start å to forbruk. Jeg har lyst å ha ett instrument som sier hvor mye det er igjen på banken, men koster jo ganske mye for noe slik her hjemme. Kom over dette på ebay og lurer derfor på om dette kan brukes til det? http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=171128969825&cmd=VIDESC Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 20.September.2013 Del på Facebook Svart 20.September.2013 Det ser jo ok ut, virker til det også er det jo enda bedre. Du kan gjøre et godt kjøp eller du kan kjøpe noe som fungerer sånn passe eller kanskje ikke i det hele tatt. Det er nok ikke tilpasset et maritimt miljø, men det tar allikevel noen år før det korroderer helt istykker om du har det montert tørt inne. Prøv, du taper uansett ikke så mye om du må skrote det. NASA har en slik som ikke koster allverden hos Seatronic, jeg ville vurdert den. Husk at det kommer Toll,MVA og behandlingsgebyr (28 USD er under 200,- men de legger til frakten og da blir det over 200,-) så det blir mye dyrere enn ebay prisen indikerer. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Worry II Svart 20.September.2013 Del på Facebook Svart 20.September.2013 (redigert) Jeg har bestilt 3 av disse fra kina: http://www.ebay.com/itm/NEW-Red-LED-Panel-Meter-Mini-Digital-Voltmeter-DC-0V-To-99-9V-/130705813566?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e6eac703e Billig nok, så får vi se hvor nøyaktige de er.. Er jo bare for volt dette, da.. Redigert 20.September.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
simsi Svart 20.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2013 Takk for svar, da har jeg bestilt en så får jeg prøve, kommer på rett over 300 med moms å frakt, så er som du sier ikke det store tapet om det skulle vise seg å være søppel!! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.September.2013 Del på Facebook Svart 20.September.2013 Jeg har bestilt 3 av disse fra kina: http://www.ebay.com/itm/NEW-Red-LED-Panel-Meter-Mini-Digital-Voltmeter-DC-0V-To-99-9V-/130705813566?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e6eac703e jeg å, har bestiltilling inne. Fortollingsgebyr For det du ikke må glemme er at alle firmaene, Posten inkludert, tar et fortollingsgebyr. Ett av problemene for deg som forbruker er også at dette gebyret varierer. Posten tar 120 kroner. Hos UPS vil gebyret variere mellom 100 og 150 kroner, alt basert på hvor mye du har handlet for, mens hos Fedex er kostnaden 125 kroner. Det som likevel er likt er at momsen blir lagt til, det vil si at et regnestykke for det du faktisk kjøper vil være som følger: Det du har bestilt for (inklusive porto) + 25 % moms + fortollingsgebyr. Hvis du bestiller for 1000 kr, og det er sendt gjennom vanlig post vil du altså ende opp med å betale 1370 kroner - en økning i prisen på 37 prosent. I tillegg kommer det også toll på 10,7 % på enkelte varer. Det regnes ut fra varens totale verdi, som også inkluderer porto. Er dine varer tollpliktige vil altså 10,7 % i tillegg komme til. Momsen regnes også på toppen av tollen. Det vil si at en bestilling på 1000 kroner vil koste 1504 kroner. Hva er avgiftsfritt? Bøker er alltid avgiftsfritt, og du vil uansett hvor mye du handler av bøker slippe å betale toll og moms. Husk bare at hvis du legger til en CD på en bokbestilling kan du komme til å måtte fortolle for hele beløpet. Så hold bøkene for seg selv. Tollfrie varer er elektroniske produkter (TV, PC, DVD etc), DVD-plater, CD-plater, skrivere, skannere, kikkerter, kamera, sko, støvletter, bildeler, møbler, sportutstyr, briller, solbriller, vesker, bager, ryggsekker, kosmetikk, barnevogner, sykler, verktøy, pyntegjenstander, plakater og varer av glass (Se hele listen her). For disse varene må du kun betale moms hvis bestillingen er på over 200 kroner. Det som ikke er tollfritt er altså klær. Men det er også store forskjell på klær. Noe er tollfritt. Noe er det 10,7 prosent toll på - og noe er det 6,9 prosent toll på. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
bermuda Svart 20.September.2013 Del på Facebook Svart 20.September.2013 Du kan kanskje fortolle det selv? Har gjort dette selv for lenge siden. http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=244980&epslanguage=no Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.September.2013 Del på Facebook Svart 20.September.2013 (redigert) (28 USD er under 200,- men de legger til frakten og da blir det over 200,-) så det blir mye dyrere enn ebay prisen indikerer. Det er feil. Er prisen under 200.- er det uten toll og mva, uansett hva frakten koster. Det svarer seg å sette seg inn i ting før en uttaler seg så bastant. 200-kronersgrensenPublisert: 04.10.2012 Bestiller du varer fra utlandet hvor sendingen har en verdi på under 200 kroner, er den avgiftsfri. Det betyr at du verken skal betale merverdiavgift eller toll på varen. Skal du handle for over 200 kroner, kan du regne ut hvor mye du må betale i toll og avgifter med vår importkalkulator.Frakt og forsikring regnes ikke med i 200-kronersgrensenEr sendingens verdi på mindre enn 200 kroner, skal du derfor ikke betale avgifter på varen uavhengig av hva du har betalt for frakt og eventuell forsikring.Egne valutakurserHusk at det er Tollvesenets egne valutakurser som gjelder. Verdien på sendingen må være under 200 kroner på fortollingstidspunktet for at den skal være avgiftsfri. Redigert 20.September.2013 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 20.September.2013 Del på Facebook Svart 20.September.2013 Eg har testa eit slikt instrument på arbeidbenken. ( testa opp mot kalibrert instrument, og med kjente / faste laster. ) Det fungerer på sitt vis, men måleverdiane var betydeleg unøyaktige, avviket varierte også frå gang til gang ( skrudde av og på spenning til systemet. Heile instrumentet / shunt, gjenspeglar eigentleg prisen etter mi vurdering. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.September.2013 Del på Facebook Svart 20.September.2013 Kan du legge ut bilder av testingen. Og beskrive hvordan testen ble utført, og med hvilket utstyr ? Og angi hvilke resultater du fikk ? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 20.September.2013 Del på Facebook Svart 20.September.2013 Desverre, instrumentet er levert tilbake, ingen bilder eller testlogg. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 20.September.2013 Del på Facebook Svart 20.September.2013 Eg har testa eit slikt instrument på arbeidbenken. ( testa opp mot kalibrert instrument, og med kjente / faste laster. ) Det fungerer på sitt vis, men måleverdiane var betydeleg unøyaktige, avviket varierte også frå gang til gang ( skrudde av og på spenning til systemet. Heile instrumentet / shunt, gjenspeglar eigentleg prisen etter mi vurdering. Holder på med testing av dette instgrumentet. Kjøpte to stk men monterer ikke i båt før jeg vet at det fungerer i lengden. - Voltmeterfunksjon : ingen problemer, viser nøyaktige verdier gang på gang selv om det har vært koblet fra. Det er mulig kalibrere verdiene dersom du feks har spenningstap pga lange/tynne kabler. - Ampermeterfunksjon: Det er ihverftall nøyaktig ift hvor mange desimaler det viser, vanskelig å vite uten å kjøre en langtidstest. Det skal gjøres når jeg har tid. -De andre funksjonene bruker voltmeter/ampermeter målingene. Effekt(watt) stemmer ganske bra. Ved tilkobling av 60w lyspære viser den 68,5w. Men dette avhenger jo selvsagt av spenning og strømverdier(P=UI). Det stemmer jo ift andre apparater... Du stiller selv inn hvor mye Ah batteriet ditt har, og Ah-meter funksjon teller så ned fra denne verdien når det går strøm i kretsen. Dette kan også vises i %. Dersom du lader batteri og Ah på apparat er 100% vil den selvsagt stoppe der... Jeg har egetlig først og fremst testet funksjonene og at det viser riktige øyeblikksverdier. Jeg kommer til å kjøre en langtest og se om det fungerer over tid. Men det tar jeg på jobb med skikkelig utstyr. Jeg har kontrollmålt med fluke instrument samt noen andre kina produkter voltmeter og amperemeter. - Og ang mva så betalte jeg ikke det for mine to, men det er nok pga noen ikke har gjort jobben sin. Eller en kineser som var grei. Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 21.September.2013 Del på Facebook Svart 21.September.2013 Det er helt normalt at varer fra Kina har påført lavere verdi enn hva du betalte. Deal Extreme (dx.com) er berømt for dette. En hel container ble engang sendt tilbake fordi tollerne ikke godtok verdier som åpenbart var for lave. Min kollega fikk ikke sitt USB mikroskop og undersøkte rundt det. Jeg har aldri opplevd dette og får alt jeg bestiller fra DX. FrP har sagt at 200,- grensen skal økes og nå kommer de i regjering så kan vi jo se om det skjer noe. Grensen burde jo vært indexregulert. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Roger jo Svart 21.September.2013 Del på Facebook Svart 21.September.2013 FrP har sagt at 200,- grensen skal økes og nå kommer de i regjering så kan vi jo se om det skjer noe. Grensen burde jo vært indexregulert. Høyre har snudd desverre. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.