Jump to content

yanmar 2gm 15-16 hk står fast etter 4 år i opplag

stein erik olsen

Recommended Posts

Heia.har akkurat kjøpe ei lita gammel snekke(myra 21)med yanmar 2gm 1986mod motor.dær motorn står fast.

mye mulig p.g.a båten ikke har vært brukt på 4 år.gammel eier har fått topp skrudd av og mener at stemplan står fast i sylinder...

så jeg lurer på om disse motoran har løse sylinder foringer eller ikke?

evt noen som vet mere om slike motorer.

• 1 måned senere...

Hei

Om motoren står fast på dette viset, er det muligens pga laang tid uten bruk eller turning på motoren, eller saltinntrenging på stempeltopp?

Om så er tilfelle er det vell snakk om en liten overhaling før den settes sammen så da er det vell rå kraft som gjelder.

Jeg ville prøvd med en stor rørtang på svingjulet, om ikke det gjør susen så ville jeg brukt en bjelke som akkurat går oppi foringen og ei slegge og gitt den ett par kakk.

Det er nok bare få løsnet stempel ringene fra foringen så kan du turne på motoren igjen.

Om du får løsnet den på ett eller annet vis så burde du hone sylinderforingene osv...... Rett å slett en overhaling.

Bilder og info på prosjektet er alltid en vinner :)

Lykke til

larss

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...