Jump to content

Spray eller middel for å "forsegle"/ beskytte elektronikk..


Fjord21DC

Recommended Posts

Hei, finnes det noe spray for å forsegle/ danne en film rundt elektriske koblinger (kabelsko) osv?

Nettopp for å unngå fukt og korrosjon..

 

Tenker ikke på CRC eller WD40 (som beskytter og driver ut fukt), men f.eks. tectyl eller silikonbaserte produkter som virkelig forsegler?

 

Vil ha helt vanntette og korrosjonsfrie kabelsko..

 

Link to post
Share on other sites

Bruker mye Tectyl ML på elektronikk som kan bli utsatt for vann. Er penetrerende når den sprøytes på og stivner til en vokskonsistens etter et par timer:

bilde

WD40 og 5-56 er ganske så puslete saker sammenlignet med Tectyl ML.

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Bruker selv krympestrømper med lim over kabelskoene og koblingene, for å få tett forbindelse mellom kabel og kobling. Og stapper koblingene fulle av kontakfett, før jeg kobler de sammen. Da fortrenger en all luft i koblingen, og de problemene det medfører. Ypperlig å stappe avmantlet kabel ned i fettet før en krymper på ting også, uten gris eller at mye går til spille som med spray.

Fått en boks kontakfett fra ABB. Men regner med at Tools etc kan skaffe dette. Google gir mange treff.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...