Peanut Startet 23.September.2013 Link til dette innlegget Startet 23.September.2013 Hei, jeg har en Peanut combi-jolle `62 som jeg vil selge, men vet ikke hva jeg kan ta for den. Er det noen her som kan hjelpe meg? eller vet hvem jeg kan kontakte? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 hva er det for noe? bilder...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Peanut Svart 23.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Får ikke lagt ut bilde her, men ligger med bilde på marked : combi jolle `62 noen deler mangler, selges.. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 (redigert) Hei vi hadde en sånn i vår klubb utenfor Gøteborg på 60-talet, så jeg har faktiskt seilt en sånn Peanut jollen er en norskbygget.. i mahogny aner ikke hva den kan vare vært !? tror du må finne rett kjøper Redigert 23.September.2013 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Peanut Svart 23.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Kul båt, så den på finn. Tror fatter'n hadde en sånn som guttunge, så har vurdert å kjøpe den til han, men langt å reise. Ligger en del info her. Fant litt info her også, riktignok på tysk, men google translate fikser vel om du ikke er helt stødig i det. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Peanut Svart 23.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Takk CSL Passer fint på vanlig henger He he samme blogg som jeg har fått info fra Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 kul å lese historien.......... husker den der 'jordnötsbåten' som vi kallet den, vi hadde bare en ! o sen kanskje 50 optimister Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Peanut jollen er en norskbygget.. i mahogny Mnei. Amerikansk. VG jolla som er til forveksling lik, glassfiber riktignok, er norskbygget. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 hun byggdes på Sætre .....men konstruksjonen kan jeg tenke meg er amerikansk Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Poseidon Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 Jeg har en Peanut hengende under taket i sjøhuset. Den kjøpte jeg for ca 20-25 år siden og mener at jeg gav ca 1.500 for den, komplett med seil, ror og senkekjøl (som samtidig er stortofte).Det er en artig liten båt å seile og vi brukte den en del som "leketøy" da guttene var små, men det er såvisst ikke noe havgående fartøy Jeg er forøvrig gammel nok til å huske da disse ble produsert her i Norge. Prosessen er noe spesiell ved at de er satt sammen av to halvdeler. Såvidt jeg vet er VG-jollen omtrent den samme, men produsert i glassfiber. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
CSL Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 Ligner mye på VG-jolla ja. Hadde mye moro med en sånn på hytta da jeg var 10-12 år. Seilte fra hytta litt sør for Vrengensund og helt rundt Færder fyr med den. Stolt som en hane selv om jeg hadde med farfar i følgebåt for sikkerhets skyld Har du fått mange henvendelser? Nesten så det frister med vestlandstur... Solgte en Flipper Seiljolle fra 70-tallet for noen år siden, helt strøken, ble nedringt. Driver og kjøper den tilbake nå Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Bøljan Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 Asker seilforening hadde noen eksemplarer av Peanut (Kombijolla) som vi kalte den på 60 tallet. Jeg var en ivrig bruker av disse og kappseila mye med optimist gutta, kombijolla var på ingen måte noe en sinke i forhold til optimisten. Gøy å mimre litt :) Etter hvert som jeg vokste ble seilbåtene både større og raskere ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Peanut Svart 29.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 CSL: Har fått bud men ikke solgt.... bare å komme over en tur ;) Sitér dette innlegget Link to post
settern Svart 6.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 Hei Min bror og jeg hadde en combijolle for ca 45 år siden. Vår første båt og mange gode minner. Har du solgt den? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.