Auskar Startet 23.September.2013 Link til dette innlegget Startet 23.September.2013 Hvor finner jeg "muffer" eller lignende for å skylle kjølesystemet på en Yamaha 20/25 hk 2takt 2006 model? Tenker på slike som festes/klemmes rundt kjøleinntaket, hvor man kan koble til hageslangen med ferskvann. I tilfelle - skal motoren gå med dette tilkoblet, eller skyller man gjennom med motoren kald. Vil tro at man får mere salt og avleiringer med seg med motoren og kjølevannet varmt. Er ikke en tråd for beholdere, tanker etc for å kjøre motoren i. Dette har jeg - dvs. ett delt oljefat. Vil vite hvor jeg kan få kjøpt disse koblinger for å skylle gjennom kjølesystemet med en hageslange. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Disse fåes vel i de fleste rekisita butikker til båt/motor.Maritim /best marin, biltema etc Sitér dette innlegget Link to post
TeerexII Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Får kjøpt slike gummiører som settes rundt kjølevanns inntaket. Motoren så såklart gå for best mulig sirkulasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 23.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Maritim var det ja... Skal sjekke - hvis motor går med slike gummiører eller i tank, bør den være under oppsikt uansett så den ikke kjøres tørr. Sitér dette innlegget Link to post
TeerexII Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Ville nok holdt motoren under oppsikt uansett når den står å går på land. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 man får også spyleplugg til endel motorer Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
littmild Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 I tilfelle - skal motoren gå med dette tilkoblet, eller skyller man gjennom med motoren kald.Vil tro at man får mere salt og avleiringer med seg med motoren og kjølevannet varmt. Motoren må vel opp i driftstemperatur for at termostaten skal åpne. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Mouche Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 man får også spyleplugg til endel motorer Men da skal vel ikke motoren gå, man får ikke opp temperaturen og termostaten åpner ikke? Sånne "øreklokker" fungerer veldig bra, men ikke ha for mye trykk på vannet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SveinHa Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 Min Suzuki DF70 har spyleplugg, bare å huke hageslangen på. Vannet skal på først, motoren startes og kjøres en tid, motor stoppes, vannet av. Fungerer glimrende, ikke nevneverdig støy heller. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Mouche Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 (redigert) Er ikke den spylepluggen ment for spyling uten at motoren skal gå? Eller kanskje dette er endret på de senere års modeller, men skulle gjerne sett at du kikket i brukermanualen hvis du har den handy da min er 285 kilometer unna. Redigert 25.September.2013 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tkb Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 Er muligens forskjell fra motor til motor. På F225 Yamaha som jeg hadde var det spylemuffe ved vanninntak eller stamp når motoren skulle kjøres. Gardenakobling i underkant av motorlokk, var kun for spyling etter endt tur, med motoren avslått, og opptiltet. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.September.2013 Link til dette innlegget Svart 25.September.2013 (redigert) Fra "Owners Manual" for Suzuki DF60T og DF70T, årgang ca. 1998: Redigert 25.September.2013 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Mouche Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Med andre ord er det viktig å forvisse seg om hva som gjelder på den motoren man har siden det er forskjellig avhengig av motortype/årgang osv. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.