Jump to content

Utenbordsmotor, hvordan spyle kjølesystem med ferskvann?

Auskar

Recommended Posts

Hvor finner jeg "muffer" eller lignende for å skylle kjølesystemet på en Yamaha 20/25 hk 2takt 2006 model?

Tenker på slike som festes/klemmes rundt kjøleinntaket, hvor man kan koble til hageslangen med ferskvann.

I tilfelle - skal motoren gå med dette tilkoblet, eller skyller man gjennom med motoren kald.

Vil tro at man får mere salt og avleiringer med seg med motoren og kjølevannet varmt.

Er ikke en tråd for beholdere, tanker etc for å kjøre motoren i.

Dette har jeg - dvs. ett delt oljefat.

Vil vite hvor jeg kan få kjøpt disse koblinger for å skylle gjennom kjølesystemet med en hageslange.

I tilfelle - skal motoren gå med dette tilkoblet, eller skyller man gjennom med motoren kald.

Vil tro at man får mere salt og avleiringer med seg med motoren og kjølevannet varmt.

Motoren må vel opp i driftstemperatur for at termostaten skal åpne.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Min Suzuki DF70 har spyleplugg, bare å huke hageslangen på. Vannet skal på først, motoren startes og kjøres en tid, motor stoppes, vannet av. Fungerer glimrende, ikke nevneverdig støy heller.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Fra "Owners Manual" for Suzuki DF60T og DF70T, årgang ca. 1998:

bilde

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...