nomen Startet 26.September.2013 Del på Facebook Startet 26.September.2013 Det står i bruksanvisningen at den varsler "alle brennbare gasser". CO er jo en brennbar gass,men det er ikke det CO er mest "kjent for". Skulle gjerne viste dette sikkert,da jeg har to slike alarmer,en er montert lavt i båten for å detektere propan gass,og hadde tenkt å ha en høyt i båten for å detektere CO. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.September.2013 Del på Facebook Svart 26.September.2013 Co alarmer kan monteres stort sett kor du vil sidan den gassen fordeler seg likt i luft. Når eg kjøpte alarmer fikk eg forståelse av at samme sensor ikkje kunne ta både brenn og kvel gasser. Så eg har ikkje svar til deg....berre monteringstips :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
nomen Svart 26.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2013 Kjøpte CO alarm på Claes Ohlson nå idag,skal montere til lørdag. Så det er ikke ett must at den står høyt montert?Tror allikevel den blir montert i taket i aktercabin av praktiske grunner. Eksosen går i slange under den ene køya og det er ei varmluftdyse der inne,slik at det for meg virker mest logisk å montere alarmen der inne. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Roger jo Svart 27.September.2013 Del på Facebook Svart 27.September.2013 (redigert) Co alarmer kan monteres stort sett kor du vil sidan den gassen fordeler seg likt i luft. Helt rett har alle nivåer er nevnt i manualer. DSB sier 1,8m fra gulv i hus og ville ikke si noe om båt, men henviste til sjøfartsdirektoratet, som ikke vet ( i fjor). Men en sa på telefon at i hode høyde så nærme hode som mulig var tryggest der en sov. Redigert 27.September.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.