Jump to content

Klar for sjøsetting

Tallisman

Recommended Posts

Etter og ha kalkblåst bunnen helt ren og påført 4 strøk med epoxsy og 2 strøk med Selvpolerende gleder jeg meg til og sjøsette igjen. Er av den oppfatning att båter har det best når de ligger på sjøen.med andre ord jeg liker ikke og la min Båt stå seg i hel på land i 6-7 måneder. når båten ligger på sjøen så gir det meg muligheten til og starte motor hver 14 dag i tillegg så kjører jeg varmeapparat trimflapser avtrekksvifter. ja kort sagt jeg slår på alle instrumenter og beveger på alle deler som skal beveges. Og bruke alle ting jevnlig er noe som jeg vil anbefale jeg har nå tilbakelagt min 6 sesong og har ikke hatt ett eneste problem med noen ting .etter kalkblåsingen så jeg også att undervannsskroget er like pent som nytt etter 14 år på sjøen. Så hvorfor det er så viktig for mange og få tatt Båten på land. I høst og vintermånedene forstår ikke jeg .ligger en i en godt beskyttet havn med moderat med is og båten er godt stellt med sink så er det helt uproblematisk og la Båten bli liggende på Sjøen. Ser det også som en stor fordel og ha muligheten til og bruke båten om vinteren og. Når det gjelder og ha varme ombord i vintermånedene så er det også helt unødvendig noen billige fuktslukere er det eneste jeg bruker har enda ikke sett en eneste prikk med blåmann eller andre ting som tilsier att jeg bør ha varme ombord så penger til strøm kan en like godt spare . En annen ting en også sparer ved og la være og dra strømkablen ombord er den tæringen som oppstår ved bruk av Landstrøm. Vel dette er noen av mine meninger når det gjelder båt men må vel føye til att det som jeg føler er Rigtig for meg ikke nødvendigvis er Rigtig for andre.

Er av den oppfatning att båter har det best når de ligger på sjøen.med andre ord jeg liker ikke og la min Båt stå seg i hel på land i 6-7 måneder.

Den oppfatningen er kanskje farget av hvor du bor. Det står ikke i innlegget eller signaturen hvor du holder til, og da blir det vanskelig å kommentere. I min båthavn legger det seg fort et relativt kraftig islag, og jeg ser ingen hensikt i at min båt skal bli malt i stykker av is. Vi må fjerne blåser, eller så drar isen med seg både blåser og moringer. Bryggestolper blir løftet, og må ofte slås ned igjen om våren osv.

Bor du på vestlandet kan du sikkert ha båten ute hele året. Bor du fra Hvaler og innover mot Oslo betyr isproblemene ganske mye.

Selv Fosen, som driver ferjetrafikk over hele vestlandet, fikk problemer når de satte inn "vestlandsferjer" på sambandet Moss-Horten. Var litt tøffere forhold med is enn de var vant med.

Redigert av Honduras (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...