JohanPaaSnippen Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 hei veteraner i motor. Er dette et godt tilbud hvor selger sier motoren er strøken? mvh johan Quote Link to post
Allan E Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Kan være en grei motor men jeg skulle kjøpe en slik å der var tettningen mot sjøvannsiden gåen. Fikk vann inn i sylindrene. Forhandler sa at den lønte det seg ikke å reparere. Ville fått en garanti at hvis noe slikt oppsto kunne handelen omgjøres. Ellers er vel dette en helt grei motor. Quote Link to post
Suzuki Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 I hvilken grad det ER et godt kjøp; kommer vel strengt tatt an på PRISEN og DEN FAKTISKE TILSTANDEN. Ikke hva selger sier.. Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Gunga Din Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Jag har en Yamaha 4a på gummibåten och er ganska nöjd............. båten planer med en ombord, men så fort vi blir fler så orkar den ikke, går det att trimma en sådan her motor på något enkelt sätt? Quote S/Y Gunga Din Link to post
GeirKS Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Det skal være mulig å gjøre om Yamaha 4 HK til 5HK. Da planer en Achills LS-4 med to ikke så store voksne hvis kjølen på jolla nesten ikke er blåst opp og en har sola i ryggen. Sjøegenskapene er i særklasse... Quote Link to post
Gunga Din Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Det skal være mulig å gjøre om Yamaha 4 HK til 5HK. Da planer en Achills LS-4 med to ikke så store voksne hvis kjølen på jolla nesten ikke er blåst opp og en har sola i ryggen. Sjøegenskapene er i særklasse... <{POST_SNAPBACK}> det er detta jag hört vilda rykten om! er det en enkel manöver ? Quote S/Y Gunga Din Link to post
klikk Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 det er detta jag hört vilda rykten om! er det en enkel manöver ? <{POST_SNAPBACK}> Dette skulle jeg også gjerne visst. Har en 4hk Mariner som er identisk med Yamaha. Quote Link to post
Skipper Worse Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Yamaha sine 4/5, 6/8 og 9,9/15 deler i utgangspunktet motor etc. Forskjellen i ytelse ligger i innsug/forgasser/dyser. Ikke noe hokus-pokus å øke effekten. Du fårdet du trenger hos den lokale forhandleren, i alle fall hvis du spør pent. Men se opp for Tollvesenet ... Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
GeirKS Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 det er detta jag hört vilda rykten om! er det en enkel manöver ? <{POST_SNAPBACK}> Som Worse er inne på så skal det være en enkel manøver, jeg vet dessverre ikke akkurat hva som må gjøres. Da jeg tok kontakt med min lokale Yamaha-forhandler for om mulig å få litt ekstra fart fikk jeg beskjed om at alle 2002-modeller* av 4hk Yamaha allerede var identisk med 5hk og at det ikke var noen vits å møte opp Geir *lite forbehold om at jeg husker feil, kan være 2001 modell jeg har. Quote Link to post
Gunga Din Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 om det bare er noen 'plugg'/dyse o slå ut i förgasarn så vore det en enkel match men skall man kjöpe ny förgasere för någon tusenlapp då er det ju bättre o sälja motorn o kjöpe seg en 6 hk istellet! Quote S/Y Gunga Din Link to post
GeirKS Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Skal bare være noe "enkelt", tror ikke du trenger nye deler. Fjerne en sperre, skrue, bøye på noe eller noe slikt. Din lokale Yamahaforhandler vet sikkert. Hvilken årsmodell har du? Du kan sammenligne med min ved leilighet, eller jeg kan ta et bilde. Geir Quote Link to post
Gunga Din Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Hvilken årsmodell har du? Geir <{POST_SNAPBACK}> Har ikke pejling... tror det er runt 2000- 2001 grå er den Quote S/Y Gunga Din Link to post
Tommy_H. Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 I følge Båt Berge i Bergen så er 4 hk Yamaha det samme som 5 hk. De solgte 5 hk som en 4 hk da dette var den minste motoren Yamaha hadde. Dermed kom de best ut i klassen på de minste motorene.... Dette var i alle fall svaret jeg fikk da jeg ville ha 5 hk ut av min 95 mod 4 hk Yamaha. Quote Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Baywatch Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 I følge Båt Berge i Bergen så er 4 hk Yamaha det samme som 5 hk. De solgte 5 hk som en 4 hk da dette var den minste motoren Yamaha hadde. Dermed kom de best ut i klassen på de minste motorene.... Dette var i alle fall svaret jeg fikk da jeg ville ha 5 hk ut av min 95 mod 4 hk Yamaha. <{POST_SNAPBACK}> Ja, men vær obs på at motorene tidligere ikke var like, selv om de så identiske ut. Da var 4'en på 83 ccm og 5'en på 103 ccm. Senere ble firehesteren en "strupet" utgave av femhesteren. Når denne endringen ble gjort, vet jeg ikke, tror det var tidlig på 90-tallet. Quote Link to post
Ingar Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Når denne endringen ble gjort, vet jeg ikke, tror det var tidlig på 90-tallet. Se denne postingen fra Harald L. 4AC = 83cc = 4HK 4BC = 103cc = 5HK (ca 1996) (Hvis noen lurer på årsmodellen på sin utenbordsmotor så ligger det en link i dokumentarkivet under kjøp/salg) Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.