Jump to content

yamaha 4hk 1994


JohanPaaSnippen

Recommended Posts



Kan være en grei motor men jeg skulle kjøpe en slik å der var tettningen mot sjøvannsiden gåen.

Fikk vann inn i sylindrene. Forhandler sa at den lønte det seg ikke å reparere.

Ville fått en garanti at hvis noe slikt oppsto kunne handelen omgjøres.

Ellers er vel dette en helt grei motor.

Link to post

Jag har en Yamaha 4a på gummibåten och er ganska nöjd.............

 

båten planer med en ombord, men så fort vi blir fler så orkar den ikke,

går det att trimma en sådan her motor på något enkelt sätt?

S/Y Gunga Din

Link to post

Det skal være mulig å gjøre om Yamaha 4 HK til 5HK.

 

Da planer en Achills LS-4 med to ikke så store voksne hvis kjølen på jolla nesten ikke er blåst opp og en har sola i ryggen. Sjøegenskapene er i særklasse...

Link to post

Det skal være mulig å gjøre om Yamaha 4 HK til 5HK.

Da planer en Achills LS-4 med to ikke så store voksne hvis kjølen på jolla nesten ikke er blåst opp og en har sola i ryggen. Sjøegenskapene er i særklasse...

<{POST_SNAPBACK}>

det er detta jag hört vilda rykten om! er det en enkel manöver ?

S/Y Gunga Din

Link to post

Yamaha sine 4/5, 6/8 og 9,9/15 deler i utgangspunktet motor etc. Forskjellen i ytelse ligger i innsug/forgasser/dyser. Ikke noe hokus-pokus å øke effekten. Du fårdet du trenger hos den lokale forhandleren, i alle fall hvis du spør pent. Men se opp for Tollvesenet ... :rolleyes:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post

det er detta jag hört vilda rykten om!  er det en enkel manöver ?

<{POST_SNAPBACK}>

Som Worse er inne på så skal det være en enkel manøver, jeg vet dessverre ikke akkurat hva som må gjøres. Da jeg tok kontakt med min lokale Yamaha-forhandler for om mulig å få litt ekstra fart fikk jeg beskjed om at alle 2002-modeller* av 4hk Yamaha allerede var identisk med 5hk og at det ikke var noen vits å møte opp :crazy:

 

Geir

 

*lite forbehold om at jeg husker feil, kan være 2001 modell jeg har.

Link to post

om det bare er noen 'plugg'/dyse o slå ut i förgasarn så vore det en enkel match

men skall man kjöpe ny förgasere för någon tusenlapp då er det ju bättre o sälja motorn

o kjöpe seg en 6 hk istellet! :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post

Skal bare være noe "enkelt", tror ikke du trenger nye deler. Fjerne en sperre, skrue, bøye på noe eller noe slikt. Din lokale Yamahaforhandler vet sikkert.

 

Hvilken årsmodell har du?

 

Du kan sammenligne med min ved leilighet, eller jeg kan ta et bilde.

 

Geir

Link to post

I følge Båt Berge i Bergen så er 4 hk Yamaha det samme som 5 hk. De solgte 5 hk som en 4 hk da dette var den minste motoren Yamaha hadde. Dermed kom de best ut i klassen på de minste motorene.... Dette var i alle fall svaret jeg fikk da jeg ville ha 5 hk ut av min 95 mod 4 hk Yamaha.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men vær obs på at motorene tidligere ikke var like, selv om de så identiske ut. Da var 4'en på 83 ccm og 5'en på 103 ccm. Senere ble firehesteren en "strupet" utgave av femhesteren.

Når denne endringen ble gjort, vet jeg ikke, tror det var tidlig på 90-tallet.

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...